Tuesday, April 20, 2010

Masalah...

Saya ada masanya merengus dan mengeluh ttg kerja. bila penat. bila tertekan. bila rasa ditindas dalam melaksanakan tanggungjawab. dari rasa ikhlas terus menjadi manusia yg berkira. tak selalu. saya suka kerja saya sekarang. sangat suka. sbb mencabar. dan berbeza dari apa yg pernah saya belajar di dunia kampus. saya suka kerja saya. tapi saya kecewa. ketua saya yg tidak semacam ketua. salah guna kuasa. saya mungkin macai! tapi saya juga ada harga diri. menindas saya? silakan! tp jika ada balasan atas penindasan. jangan salahkan saya. saya bekerja bukan utk kepentingan peribadi. tp utk rezeki yg berkat. biar sedikit dan sederhana. tp saya tidak mahu menindas sesiapa.

masalah.

bila saya penat menyiapkan dan tanggung kerja org lain. penat. pening. semua ada. makanya saya mengeluh pada klik saya. mengadu pada dia. dan dia bersuara ... "sedangkan masalah yg lagi besar u boleh hadapi dan u mampu tanggung, takkan masalah kecik mcm nie u x mampu!"

masalah

ya. bila dia cakap. tak sanggka u tanggung beban seberat nie. i tengok u happy. tp x sangka ini yg u hadapi.




p/s : Saya ingin hidup gembira, biarpun hanya setakat menjadi kawan @ sahabat pada yg istimewa - Abie. Saya ingin sentiasa bersyukur dgn apa yg saya ada. Sebelum segalanya hilang dan pergi dari perjalanan hidup saya yg sekejap ini. Biarlah hanya Yang Maha Esa mengetahui ikhlas dan jujur hati saya ttg dia.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!