Tuesday, April 20, 2010

Perjalanan Yang Sekejap

Aku
Hanya
Seorang
Aku

Yang
Punya
Hanya
CINTA
dan
SAYANG
di HATI

Buat
Bonda
Ayahanda
Keluarga
dan
DIA
yang
aku
namakan
ABIE

perjalanan yang ku tempuh ini sungguh jauh...dan panjang! Berbagai yang menyinggah dan perhi dari perjalanan hidupku. biarpun siapa mereka dalam hidup aku yg sekejap ini. kalian tetap bermakna. baik buruk jahat suka duka gembira dan luka yg kalian tinggalkan dalam sepi hidup ini adalah pengalaman yg bermakna. aku cuma manusia. bukan Nabi yg maksum. juga bukan Tuhan yang boleh menghukum. aku cuma hamba-Nya. berlantaikan bumi dan berbumbungkan langit. langkah aku yg kekadang menghampiri kemungkaran. dan langkah ku yang ada masanya mendekati kebaikan. ada masanya dalam hidup yg sekejap ini, aku lalai, juga tersasar. aku alpa dan mungkin juga lupa.

sendiri. usia yang semakin hari semakin menginjak ke senja. mungkin esok sudah tiada buat aku. namun sabar masih menunjangi diri. aku pernah rasa bahagia. aku pernah merasa cinta. aku juga pernah mengerti tentang sayang dan rindu. semuanya berlaku dengan cepat. semuanya berlalu dengan pantas. sendiri. sunyi? mungkin sunyi tiada lagi dalam hidup aku. sudah cuba berkali-kali ku usir. mungkin aku tiada apa yg orang lain ada. tapi aku tetap bahagia .... walaupun kehilangan dia yg pernah menjadi cinta saya.


aku gembira melihat mereka yg menjadi kesayanganku hidup gembira dan bahagia. sedaya mampu aku cuba membahagiakan mereka yg menjadi kesayangan aku. tentang aku ... ada bahagia atau tidak - tidak sepenting dulu! yang pasti aku bersyukur dan rasa gembira dgn apa yg aku miliki walaupun kitaran hidup ini masih belum sempurna.



p/s : Semakin pasrah dgn takdir Allah ......

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!