Tuesday, April 6, 2010

Kenapa Diri Ini Terus Diuji...

"Sememangnya manusia tidak pernah bersyukur!"



Ya-Allah andai sunyi dan keseorangan ini membuatkan jiwa dan hati ku tenang. Aku sanggup hidup di dunia ini tanpa cinta dan kasihsayang seorang manusia bernama lelaki. Ya-Allah aku tidak pernah membenci kaum lawan ku itu. Sesungguhnya aku sedar setiap umat manusia punya kelemahannya sendiri. Ya-Allah aku tidak mahu lagi ketulusan cinta dan kasih sayang yg bertahun2 ini dikhianati. Ampunkan aku atas segala kesilapan dan dosa-dosa yg telah aku lakukan.

Ya-Allah, biarpun kasih sayang, perhatian dan pengorbanan yg aku lakukan seolah dipandang sepi oleh yg istimewa. Mungkin yg istimewa punya alasanya yg tersendiri...atau mungkin kemampuannya terbatas untuk menunaikan janji diberi. Aku pasrah. Aku redha. Aku sedar semua ini adalah balasan atas kesilapan diri ku sendiri pada-Mu Ya-Allah. Tapi telah jenuh aku mencari di mana silap dan kurangnya kasih sayang dan perhatian ku pada yg istimewa. Adakah aku mangsa permainan atau mangsa kerakusan keseronokan dunia yg sementara ini? Kalau dulu aku menudingkan jari ke arah yg lain...hari ini biarlah jari itu menuding diri sendiri. AKU LALAI dan ALPA....itulah kesilapan aku!!

Ya-Allah telah jenuh aku mempertahankan semuanya. Namun aku masih CACAT di mata yg istimewa. Ya-Allah ampunkan aku, juga ampunkan yg istimewa. Tunjukkan aku, dan tunjukkan dia jalan-Mu yg benar. Ya-Allah aku kecewa krn aku GAGAL membawa yg istimewa kepada jalan yg lebih baik. Aku GAGAL. Ya-Allah jgn Kau sasarkan dia dalam kehidupan yg sementara ini.

Demi keikhlasan KASIH SAYANG dan CINTA ku yg luhur buat yg istimewa...aku mohon pada-Mu berikanlah hidayah kepadanya. Berikanlah kehidupan yg gembira dan bahagia sepertimana yg istimewa idamkan selama ini. Ya-Allah jadikanlah yg istimewa hamba-Mu yg terpilih. Ya-Allah jauhkanlah yang istimewa dari godaan dunia yg sementara ini.

Aku tidak sanggup melihatkan kemusnahan hidupnya Ya-Allah. Aku tidak sanggup melihat yg istimewa dibinasakan oleh manusia perempuan atau lelaki yg mempergunakan dirinya.

Kepada perempuan itu yg baru dikenali...jauhkanlah dirimu dr yg istimewa. Yang istimewa mempunyai seorang isteri yg menunggunya...dan seorang sahabat yg sentiasa berkorban apa shj demi dirinya.




p/s : Ya-Allah andai ini adalah balasan kepada kesilapan aku di dunia ini, Kau ujilah aku...dugalah aku. Jangan Kau terus menguji dan menduga yg istimewa dgn keseronokan dunia yg sementara ini. Masih ada yg sayang pada dirinya dan ingin membawanya ke jalan-Mu.

Saya menulis dgn deraian airmata. Hati saya remuk bila tahu kebenaran kepada jawapan 'kenapa saya tak sedap hati 2-3 hari ini dan saya ckp benda2 seolah sy akan pergi'. Apa yg saya risaukan terjawab. Saya dapat jawapan knp call saya tidak dijawab pada petang Sabtu (3-4-2010) ...hari NS lwn Sgor kt Stadium Paroi.

Hanya KASIH SAYANG YG LUHUR DAN IKHLAS yg akan dibawa sampai mati. Hargailah apa yg kalian ada...sementara masih ada jgn khianati kepercayaan dan kasih sayang yg diberi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!