Wednesday, April 17, 2013

HARGA EMAS JATUH MERUDUM

Assalamualaikum ...





Semalam aku balik kerja lambat. Lambat sangat. Sampai rumah dekat 10pm. Hari ini aku datang kerja awal. Awal sangat. 7am dah ada kat messy desk sendiri. Kalau hari-hari aku ulang benda yang sama, aku rasa memang takde lifelah sangat!

Okeh, yang itu abaikan! Dah nama pun kerja, cubalah untuk ikhlas walaupun ada orang buat hati aku terluka bila aku terlebih rajin. Ah, pedulikkan ... aku pun tak pernah sibuk dengan kerja orang malah bagi semangat lagi adalah!


Yang aku nak cerita sebenarnya pagi nie pasal ....



HARGA EMAS JATUH MERUDUM??



Betul ke? Aku check semalam dekat Kedai Emas Sri Bangi RM155/gram untuk emas 916. Semalam juga adik aku sms ada kedai emas yang harga dia RM138/gram bagi emas 916! Oih biaq betul mak jemah!!!! Suami adik aku awal-awal sms suruh pi check dekat kedai emas ..... nak buat hadiah le tue. Baiknye suami!!


Aku skang sibuk nak jadi pengumpul emas. Hampir setiap bulan aku dok check harga emas. Pengumpul emaslah sangatkan! Tak sedar umur dah tua....orang tua je yang suke giler ngan emas nie, macam mak aku. Aku dulu masa muda mudi tak pandang emas nie. Tak minat hoih masa tu. Skang nie mensuka plak!


Last aku beli emas, eh ... bukan aku beli .... si teman belikan hadiah birthday, cincin emas kat aku masa tu RM190/gram. Sebentuk cincin berat lebih kurang 2.5gram campur upah bagai dekat RM500! Giler mahal. Mahal sangatlah!


Bile dengar je emas dah jatuh, aku rasa pas lunch nanti nak pi cari emas dekat kedai emas bukan dekat lombong emas ye. he he he! Mesti ramai wanita-wanita kat luar sana lebih awal serbu kedai emas. Aku rasalah! Heboh juga pasal harga emas dah jatuh nie. Wajib gi check kedai emas berdekatan dengan kadar segera. Kat Alamanda ... ada Tomei, Habib Jewels dengan apa ntah satu lagi tu ... aku dah lupe. 


Aku ingat nak pi cari kat Poh Kong Kajang je karang tak pun dekat Kedai Emas Sri Pinang atau Sri Bangi ... he he he kalau sempatlah! Pelaburan paling baik nie, memandangkan harga tengah murah!


Eh, korang off pc dan lebih baik pergi serbu kedai emas skang ... he he he .... kalau RM155/gram pun bagi aku dah murah sangat dah.



Esok datang kerja blink blink la...kalau jadi beli. ohooooiiiiii





CK : Emas turun naik rege, nilai dia boleh naik berkali ganda ... aku rasa melabur dengan emas lagi baik kot. Korang rasa???

15 comments:

  1. We weeiiit...berita baik ni...petang ni gak nk g survey...ehehehe

    ReplyDelete
  2. wah bestnya..betul ker ni? kalau betul bolehlah beli emas

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak ... sila terjah kedai emas dgn kadar segera...hehehhe

      Delete
  3. wahh...bestnya dah murah. kalau dapat bonus lagi best buleh la beli seketul dua...hehe

    ReplyDelete
  4. ala jatuh lagi ke? pergghhh yang ni lagi memang gilaaaaa tapi sayang aitu dah beli...kalau tau beli sekarang ni....

    ReplyDelete
  5. psttt https://www.facebook.com/pages/GOLD-916/167605913272826 not bad

    ReplyDelete
  6. wahhh best nyer leh beli emas byk2 kan hehehheh :)

    ReplyDelete
  7. Mmg jtuh pon...aku bru rembat 2urat td...mmg mnang mmbeli...org bli mas mcm bli ikn kt pasar hr ni....ramai gle serbu kdai mas...huhu

    ReplyDelete
  8. Mmg btol pun mas jtuh rege ...arini aku da bjaya sebat 2urat rantai...huhu mmg berbaloi...org bli mas mcm bli ikn kt pasar...ramai gle org serbu kdai mass....

    ReplyDelete
  9. Mmg jtuh pon...aku bru rembat 2urat td...mmg mnang mmbeli...org bli mas mcm bli ikn kt pasar hr ni....ramai gle serbu kdai mas...huhu

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!