Thursday, April 18, 2013

MOOD DOWN

Assalamualaikum ...




Mood aku 2 hari nie agak down.
Down bukan sebab aku tapi orang lain yang buat aku down.
Sedih. Tapi cuba sabarkan diri.
Tabah.
Aku tak suka orang nak merajuk berhari-hari dengan aku tanpa sebab yang matang.
Kita dah dewasa dan semakin tua.


Pagi-pagi lepas subuh
Aku berdoa.
Berdoa supaya urusan aku dipermudahkan ... tidak dipersulitkan dan diakhirkan dengan kebaikan. Amin.


Aku tahu, hidup tak berpanjangan diselubungi oleh bahagia
Kadangkala ada juga sentap yang menyinggah. Ada suka duka dan ujian yang tersendiri.
Tapi aku sentiasa percaya, derita bukan selamanya.


Aku suka bahagia dan gembira dan jika dilanda duka biarlah dalam konteks aku sendiri.
Aku tak kisah kalau orang nak merajuk or marah aku jika semuanya memang salah silap aku
Aku juga tak kisah orang nak tegur atau betulkan sikap aku dan segala-galanya tentang aku jika mereka tak berkenan.


Tapi, mereka juga harus terima bila aku menegur mereka kembali.
Hidup perlu ada give and take. Baru kita bahagia.
Perlu ada rasa saling memahami, memberikan semangat dan sokongan serta sulami dengan kejujuran serta keikhlasan.



Aku tahu hidup kita sekejap.
Jadi yang sekejap ini aku tidak mahu bergenang airmata seperti dulu lagi.
Akan sia-sia!
Tuhan tempat kita bersandar ... jadi aku serahkan pada Dia!






CK : Senyum pengubat segala duka. Biarlah hati bergolak ... aku nak bunuh biawak besar dalam diri sendiri. Tentang orang lain ... terpulanglah pada mereka!!

2 comments:

  1. jangan biarkan orang lain memberi kesan pada diri. Buang jauh-jauh dan teruskan kehidupan..

    ReplyDelete
  2. Mcm pnh alami dolu dolu..skg x lg..:)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!