Sunday, April 14, 2013

SAYU HATI AKU

Assalamualaikum ....




Happy Sunday! Hari nie suka ke tidak, aku kena juga masuk office. Minggu nie aku ada meeting ... In Shaa Allah akan ada meeting hampir hari-hari. So, suke ke tidak aku kena juga siapkan report.


Pagi yang dingin, sejuk dan nyaman ... orang lain semua bersuka ria dok kat rumah. Ada yang masih berselubung. Aku pulak sedang berada di office. Ermmm sungguh tak best tapi aku cuba bestkan juga! Rezeki aku datang dari Allah dan melalui kerja-kerja yang aku buat ini. Cuba untuk ikhlas. In Shaa Allah.


Disebabkan office punya hal. Aku bangun awal. Kalau bukan kerana office pun aku bangun awal juga cuma boleh berlengah dengan masa ajelah. Bangun buat apa yang patut segala ... siapkan bekal untuk breakfast. Tup tup anak buah aku bangun. Dah tengok aku bersiap shantek shantek ... dia pun merengek nak suruh dukung. Alahai .... dari nak pergi kerja kul 9.00am...terus kul 10.00am baru sampai office. Datang je terus update blog. ha ha ha sambil menyelam minum air!!


Nak datang tadi, anak buah aku dah suruh dukung dia. Ke hulu ke hilir dia mengekor. Pegang kaki aku. Alahai, ini yang buat hati aku sayu sangat. Rasa nak bawa je datang office. Tapi kalau aku bawa sah-sah aku tak jadi buat kerja kena jaga dia. Kalau bukan sebab meeting, memang aku tak datang buat report ni. Baik aku bermesra dengan family, bawa anak buah pi playground ke. 


Anak buah aku merengek takdelah seteruk nie. Dan aku takdelah pakai seket...hehhehe

Tadi mummy dia buatkan susu bagi sebotol pun dia tak nak ... mula-mula menolak. Mummy dia nak ambil dari dukungan aku pun dia dah pandai tepis tangan. Lagilah aku rasa sayu yang amat. Dia lentuk kepala dia kat bahu aku ... huwwaaaa lagi sayu hati nie nak tinggalkan dia. Sorrylah ye Darwisy! Memang tak boleh bawa jalan-jalan. Sejak dia stay dengan aku, cuma sekali dua je aku bawa dia jenjalan. Lain-lain masa memang tak menyempatlah. Aku sibuk ngan kerja, kursus ... personal. Aku cuma spent time dengan dia ... malam ajelah. Start dari 7.00pm sampai kul 10.00pm. Itupun kalau hari aku balik kerja awal. Kalau aku balik lambat, dorang semua dah tidur!



Bila aku melalui keadaan tadi, baru aku faham kenapa ibu-ibu tak sampai hati tinggalkan anak-anak terutama anak kecil lelama. Pandangan mata anak-anak kecil nie buat hati seorang ibu menjadi sayu dan luntur. Itu kalau ibu sejatilah! Sekarang nie kadang aku tengok dengan selamba je ibu-ibu tinggal anak kat maid. Cam tak rasa pape plak! Kalau aku memang idaklah! Aku jaga anak-anak abang aku dan adik-adik dah sekian lama. Kadang kalau aku ada masa free aku rela jaga dorang dari dorang dihantar ke nursery. 


Masa ini ajelah aku nak spent time ngan dorang pun, esok-esok aku dah kahwin .... susahlah sket nak melayan dorang. Dah ada encik suami sendiri, so layanlah si suami dulu. ngeh ngeh ngeh ...




CK : Warm up .... baru nak start buat report.

2 comments:

  1. amboiiiii..anak buah pon suka akak..kalau akak ada anak suatu hari nnti , bakal ibu mithali nih..haahaa....org lain cuti,kita kejer..hrmm..tak apalah..ikhlaskan hati tuk bekerja..rezeki yg datang nnti insya-allah sumber rezeki yg berkat :)
    happy sunday :D

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!