Sunday, March 18, 2012

GAMBAR | 4TH PUTRAJAYA INTERNATIONAL HOT AIR BALLOON FIESTA 2012

Assalamualaikum ....






Hai korang! Untuk hari nie aku baru nak update. Cerita fresh, eh bukan cerita sangat. Aku nak tayang gambaq Hot Air Balloon je kat korang. Semalam aku pergi dengan anak-anak buah aku. Penat, panas dan lapar semua ada. But berbaloi sebab dapat spent time dengan anak buah time cuti sekolah nie. Paling teruk penat adik akulah, sebab anak-anak buah aku semua nak panjat dia je. Aku nie mengawal keadaan je ... ha ha ha, masing-masing sibuk cakap aku garang. Mana tak garangnye, kalau dicakap pape memasing sibuk nak main je. Dalam kereta pun nak main juga.


Pagi semalam punyalah ramai orang kat Monumen Alaf Baru, Presint 2 ... aku dan anak-anak dah terpacak dekat sana 7.30am. Sampai je terus sibuk nak snap gambaq. Sedihnya tahun nie, macam jerebu sikit. So, langit tak biru dan gambar pun kurang cantik! Tak boleh nak tunjuk skills budak baru belajar dekat korang. Sebelum aku mengarut lelebih, meh tayang gambaq untuk korang terutama buat sesapa yang tak dapat datang ke Putrajaya! Tahun depan kalau ada lagi, korang datanglah. But make sure datang awal pagi ye.


Entry nie agak panjang dengar gambar je, aku malas dah nak buat part-part nie. Kalau buat kang ada yang tak sampai part akhir. So, kita bubuh je semua gambar sebanyak yang mampu dalam entry nie. Sonang aih kojer den.



Masa nie baru sampai, aku dekat belakang mengawal keadaan macam biasa. Adik aku jaga anak-anak buah kat depan. Masa datang memasing berjalan sendiri elok je. Nanti kita tengok dah nak balik mampu ke berjalan lagi ...


Tengah tiup belon? Eh, tengah meregangkan tali belon tu untuk dikembangkan segala belon. Masa nie orang dah ramai. Semuanya ghairah ambil gambaq dengan pelbagai gaya termasuklah aku. Tapi depa semua pakai kamera yang besar godang tu. Aku punya kocik je. 


Teringin aku nak naik lagi. Seronok dan gayat semua ada. Kali nie tak naik pun. Orang ramai terlampau. Rasanya tetiap tahun ramai. 


Umat manusia yang datang! Ramai orang Cina yang sibuk ambil gambar. Aku tak sure ada pertandingan photografi ke idak


Untuk hari berkenaan boleh berjalan, berlari dan bersila di jalan raya sesuka hati mak ayah kita! Tak yang kena langgar punya. 


Memasing bawa anak. Maklumlah cuti sekolah. Masa nie aku dah duduk tersadai tepi jalan dengan anak-anak buah aku. Penat. Berpeluh satu badan memusing, time nie awal lagi tau. Rasanya dalam 9.00am.


Dalam khemah putih tu, pengunjung yang dah beli tiket nak naik belon!


Disebabkan gambar tak tersusun, aku main belasah je letak gambar. Ini keadaan masa baru sampai. Memasing sibuk mengembongkan belon sendiri! Macam-macam bentuk. Time nie best je tengok.


Happy birthday!!


Happy birthday again! he he he


Kalaulah aku dapat naik sekali lagi, pastu dapat bawa camera dslr ... sure best nie!! Teringinnnnnnnnnnnnnn..


Ini pun time mengembongkan belon juga!


Belon beratur!


Aku suka yang nie, cantiklah pula. Malangnya, langit tak biru! Itu yang jadi kureng tu ...

Ini salah sorang anak buah aku. Banyak hal beb. Nak amek pic dia bukan main susah. Dah boleh ambil ... suruh senyum, macam-macam memek muka dia buat. Mula datang pagi kuat je berjalan, tapi time nak balik .... cer korang tengok perangai dia! Memerap nie .....


..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


 


Maksu dialah jadi mangsa mendukung budak kocik nie. Dahlah chubby! Siap dukung sampai ke kereta. Mula datang okey je, orang lain elok je berjalan kat depan. Dia sibuk nak berdukung. Alahailah sayang! Itu belum masuk mulut dia yang pot pet pot pet. Ada je benda dia nak tanya dan nak sembang. Tapi kitaorang layan je! 


Semalam memang best dapat spent time dengan dorang. Dah lama tak lalui keadaan camtu. Petang nie dah nak hantaq dorang balik kat mak ayah. Ada yang sekolah esok. Next time plak aku bawa depa, maybe time Floria kot. Untuk kali nie, kesian juga dekat dorang, aku bawa dorang tapi dalam masa yang sama petang tu aku kena keje. Kenalah tinggal dorang kat rumah dengan adik. Aku balik malam, dorang dah tidur! Sedihlah pulak.



Okeylah, aku nak siap-siap hantar dorang balik. Tunggu yang sorang tu bangun tido. Sebelum tu nak pi ice room dulu. Yes! 


tata korang! thanks for reading ya.






CK : 2-3 hari yang penat dah letih but seronok!

5 comments:

  1. tahun ni tak berkesempatan nak pergi.. maybe tahun depan la kut..

    ReplyDelete
  2. kreatif betul diaorang buat mcm2 rupa belon. kalau kak liza ke sana mungkin jumpa tapi tak kenallah agaknya. mmm... budak2 memang gitu. mula2 tenaga ok nak jln sendiri, dah penat mak su yg dewasalah kena jadi kenderaan ye.

    ReplyDelete
  3. Alamak..ada belon² yang xsempat saya snap

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!