Wednesday, March 7, 2012

PAGI-PAGI DAH MELUDAH KE LANGIT!

Assalamualaikum ...

 

Hidup ini, jangan kita bajet diri kita bagus sangat. Bercakap seolah orang lain tidak tahu tentang sikap kita. Sembang besar. Sembang bagus. Hakikatnya, apa yang disembangkan ibarat meludah ke langit dan jatuh ke batang hidung sendiri. Itulah yang berlaku.

 
Aku senyum sumbing, bila seorang pegawai yang aku memang tahu sikapnya. Menyalahkan orang lain memang kerjanya. Nasib baik dan syukur sangat dia bukan di department aku. Cuma rasa meleleh taik telinga bila dia bercakap, menyalah itu ini. Orang itu salah, orang ini salah. Sedangkan  bila dia bersuara, orang lain sudah tahu kebenaran cerita. Apa yang diucapkan dari bibir dia adalah bohong belaka!


Pegawai nie memang ego sesangat. Bajet dia bagus. Bajet dia hebat. Bajet dia sahajalah yang betul. Bila orang lain cakap bagi pendapat ke hape ke, memang takda diterima. Tapi hakikatnya apa yang dia buat menunjukkan kebodohan diri dia sendiri. Paling aku tak tahan boleh dia salahkan staff aku tak berkeras dengan customer bila berurusan. Sebab tulah customer kita orang naik lemak katanya! Hey ... sedap mulut kau je kan! Kau ingat kami nak jadi macam kau, siap staff kau kena pukul dengan customer. Skang nie bukan zaman berkeras dan melakukan keganasanlah! Belajarlah dari kesilapan. Kami nie belajar cara yang diplomasi, toleransi dan bagi kaunseling sebelum tindakan diambil.

 
Bila kau salahkan staff aku, rasa macam nak tunjal je kepala kau yang jendol tu! Serius! Hai ... nasib baiklah aku belum hilang akal tau!Kalau tak bertambah jendol kepala tu. ha ha ha! Pagi-pagi aku dah hangin satu badankan.

 
Geram tau, sangat geram! Aku memang tak suka orang nak berlagak tak tentu pasal. Kalau orang tak kenal dia, sure akan percaya apa yang dia cakap. Kalau macam aku yang dah kenal sikap dia ... memang boooolayanlah!! Lantak kaulah nak bebel sorang-sorang menyalahkan orang lain. Peduli hape aku kau pegawai besau ke hape. Tapi janganlah nak berlagak. Sebab ramai orang tak suka perangai kau tuh!


Okeh, sebelum marah aku meluap ke tahap melampau baik aku stop. Tapi hati ney, geram bebenor rasanya!


Sekian, bebelan aku pagi nie! Terima kasih ... sudi baca. Lega rasa hati bila dah luahkan. he he he






CK :  Laparnye perut nie ...

3 comments:

  1. bila terkena batang hidung sendiri pun orang yg macam tu ada jalan jugak mengkilasnya

    ReplyDelete
  2. comel la blog awak..btw..saya da follow awak..follow n vote la saya jgk ye.. XD http://mynameishafizah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. biasala kak...mnusia mcm tu mmg selalunya sush nk ngaku diri tu slh,dia sje yg btl,sush2 sgt,suh dia wt smua,kita tgk hsil dia,ada slh ke x..>_<

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!