Monday, March 19, 2012

AKIBAT DEGIL!

Assalamualaikum ...




Pagi tadi aku bantai minum Nescafe, dah tahu tak boleh minum langsung skang nie ... tapi dok gatai berdegil minum juga. Sudahnya dari petang tadi sampai sekarang aku dok taip entry nie, kepala berdenyut bukan main. Huh! senget dengan mata kiri aku sekali. Bukan main lagi sakit. Tapi aku nie cam biasalah, kalau sakit kepala tu boleh tahan lagi ... aku tahan je semampunya!


Aku tak tahu kenapa tadi memang aku tak boleh tahan tengok air nescafe, nafsu aku meronta-ronta nak minum juga. So, dengan rakus aku minum 3 teguk. 3 teguk je pun ... menjelang 3.00 petang, kepala dah start berdenyut giler. Tahan baeeeeeeeeeeeeeek punya! Boleh gelak ketawa dengan officemate lagi. Kepala menahan sakit jangan cakaplah. Mata kiri aku memang sakit sesangat. Control ayu sungguh sebab sikit pun aku tak mengeluh sakit.


Balik kerja petang tadi dengan Si MB, aku diam je sepanjang perjalanan dalam kereta ... diam dalam kesakitan. Senyum sumbing. Lepas kerja tu, pi makan pula dekat Selera Laman Perdana. Makan sebelum balik rumah memasing. Time nie pun sakit juga. Aku tak beranilah nak ngadu yang aku tengah menahan sakit kepala dekat Si MB. Bukan apa takut time tu, dia bagi tazkirah percuma. Kalau dah dapat tazkirah percuma mau meleleh cair taik telinga aku. So, baik pendam je sakit nie!


Dalam sakit kepala sebab minum Nescafe, aku bolehlah lagi dok update entry nie sesambil layan drama Cinta Si Tukang Kasut. Bestlah pulak drama nie ... tadi layan Apa Celop! Kelakar tengok citer Apa Celop bila Sawi pergi dating pun bakal bapa mertua temankan. Dok jogging, bakal bapa mertua follow dari belakang sambil naik motor. hu hu lawak tapi baguih jugak!


Skang dok layan Cinta Si Tukang Kasut, kisah pasal Badrul lakonan Remy Ishak yang kerja sebagai tukang kasut. Badrul jatuh cinta dekat Lola, lakonan Ayu Raudhah seorang wanita yang kasar. Loli, lakonan Zarina Zainuddin pula suka dekat Badrul. Syok punya pasal sanggup rosakkan kasut sendiri sebab nak suruh Badrul baikikan kasut-kasut dia tu. Cinta punya pasal! Kesudahannya? Belum tahu lagi camne ... tapi drama Melayu, dah boleh agaklah ending dia camne. he he he.


Nampak gayanye, aku layan drama sambil menahan sakit kepala nie. Inilah akibat degil sangat. Suka-sukahati langgaq pantang. Dah padan muka sendiri ... alahai!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 



 Tiba-tiba rindu dekat budak kecik pot pet pot pet nie ... 
Dah 4 tahun, tapi cakap pelat bukan main.

Malam tadi masa hantar dia balik ...



Budak kecik : Acu tepi ceket ...
Acu : Nape ... ?
Budak kecik : Tepi ya ceket, adik nak tito nie ..
Acu : Ar tidorlah ...
Budak kecik : Iiiih ... kete acu nie teciklah, cucah nak tito.
Acu : #$%^%^&^&^*&(*& gggggrrrrrrrrrrrrrrr




Aku tengah drive dah tak tahan gelak ketawa! Tahulah kete Dada dan Mummy dia besau... hu hu. Sabau jelah.







CK : Aku tak suka betul minum dekat Selera Laman Perdana, ayaq tak sedap! Dahlah mahal pastu lembap plak. Geram tul! Nasib baik makanan kat sana sedap bagi tekak aku.

4 comments:

  1. ini tanda2 dah tak boleh minum nescafe nie....

    comel je perangai kecik2 dah becok hahaha

    ReplyDelete
  2. @Telor Power hahaa itulah pasai, tp kadang tak tahan tgk nesscafe nie.



    Mmg comel. pandai menjawab pun ada...geram je

    ReplyDelete
  3. kak, dh xboleh pun bedal je.. haishh

    ReplyDelete
  4. Nak buat macam mana, benda yang pantang itulah paling best. Macam ada suara memanggil-manggil.

    Tak boleh makan udang. Sudahnya, gatal satu badan sampai bengkak sakan. Tapi tetap juga bantai walau terpaksa menggaru.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!