Monday, March 26, 2012

GAMBAR | FORMULA 1, 2012 SEPANG CIRCUIT

Assalamualaikum ...





Cerita pasal Formula 1 2012 pulak. Tapi bukan aku yang pi. Si MB pergi dengan adik dia semalam. Tiket pun ada 2 keping je pun. So aku kenalah tinggal.  Terima kasih pada Si Hani kerana sponsor tiket buat 2 beradik tu. he he he. 


Seingat aku, 1st time aku tengok F1 nie tahun 2006. Dah lama dah. Time tu aku kena bertugas dekat sana. Jaga booth je pun. So, sambil menyelam minum airlah. Baru 3 hari masuk kerja, boss aku dah hantar aku pergi jaga booth kat Sepang Circuit. Sorang-sorang pulak tu. Dah la panas ... sabaq ajelah! Itulah pengalaman yang sampai hari nie, susah tul aku nak lupa. Asal lalu je dekat Sepang Circuit nie, sure ingat pasal kena keje time F1.


Sambil jaga booth, sambil tengok race sekali. Bising jangan cakaplah, boleh pekak telinga aku. Aku nye tempat bukanlah kat padang yang open tu ... macam semalam 2 beradik tu dapat duduk kat C3, uncovered. Jadilah, nasib baik ada tiket si Hani bagi. Kalau tak, melopong gak dorang. Cam aku dulu tengok kat main entrance ... so, memang dekatlah jugak. Yang datang sume cam  si kaya-kayalah yang masuk ikut pintu main tu. Teringin juga aku nak pergi lagi, tapi next timelah kot. Bab race nie minat aku kurang sikit, setakat layan pun camtu-camtu je pun. Okeylah, jom layan gambaq yang si dia amek semalam. 

ramainya yang berpayung! huuuu sudah tentu panas nie


Port nie sure ticket ratusan ringgit kot nie ...







Sorry, aku tak dapat add sebarang caption pada semua gambaq. Tatau cerita sebab aku takda kat tempat kejadian. Yang si dia bercerita semalam pun aku dah lupa. ha ha ha. Cuma yang aku ingat race start kul 4 dimulakan lambat sebab hujan. 


Hati nie macam teringin pula nak pergi. Mesti best! Tapi bila dengar dia cakap kena parking jauh then kena menapak. Cam nak cancel je hasrat nak pergi. Disebabkan aku pernah sampai ke sana time F1, so aku tahu jauh menapak dia camne....dah lah panas, memang mandi peluhlah!



Okeylah, aku nak kuar kejap ... petang nie aku dah nak berangkat ke luar kawasan dah. Tata korang! Thanks for reading yeeeeeeeeeee.






CK : Perut nie tetiba meragam....lain macam plak! huuuu

2 comments:

  1. memang syok kalau dapat tengok kat litar tu, tapi tiket semuanya mahal wooo..

    Mas tgk kat tv je semalam! memang lebat hujan..

    ReplyDelete
  2. @mas saari ha itulah, mahal benor tiketnye. harap tgk tv ajelah

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!