Wednesday, March 21, 2012

LEMAU!

Assalamualaikum ...


3 hari nie masuk office, aku dah macam biskut masuk angin je! Lemau. Masalahnya lemau aku nie bukan dari pagi ke hape, masa nak datang kerja berkobar-kobar sangat. Nak siap itu ini, siap plan dalam kepala nak siapkan semua kerja. Tapi bila menjelang tengahari, penyakit lemau aku datang. Tak pernah-pernah pun macam nie. Aku rasa dah macam rupa biskut mayat cicah kopi 'o' je kekdahnye!


Dari hari Isnin sampailah Rabu nie, aku memalas nau siapkan kerja. Dari awal tahun baru, kerja aku kebanyakannya siap ON TIME! But kali, tersasar wooooi. Aduilah, aku memang tension bila penyakit lemau nie datang. Macam tengahari tadi, lepas makan je aku ngantuk. Bukan ngantuk sikit-sikit, tapi mengantuk yang wajib aku lelapkan mata kurang kurang 15 minit di meja. Kenapa nie? Takkan penat kerja weekend sampai macam nie jadinya. Selalunya takda pula camnie, elok je! Aiyak .....


Penyakit lemau dan malas yang ntah datang dari mana nie buat aku serabut sangat. Yelah, kerja berlonggok. Orang nie call nak itu ini. Belum lagi masuk meeting. Cam pagi tadi, setengah hari aku meeting. Siap amik minit, keluar tu dah nak kena buat minit mesyuarat. Aku benci buat minit mesyuarat nie tapi yang aku benci nielah dapat kat aku. Pasrah!


Orang kalau dah lemau, memang buruk aku rasa. Semua aura baikakan keluar. Cer korang tengok biskut kalau lemau, apa rasa?? Tak sedapkan?? Camtulah orang kalau lemau .... kerja pun malas nak buat!!


Pleaselah, kembalikan kuasa ku!!!!





CK : Diet aku hancur hari ini, termakan nasi lah pula walau hanya sedikit je .... huuuuuuuuuuuuuu

3 comments:

  1. kalau tengah mood lemau macam tu, memang terlalu malas nak buat kerja..kena tunggu esoknya lah baru nak buat kerja..huhu

    ReplyDelete
  2. azie pon sme gak...lemau

    -akak mkn skit nsi pon tk pew lg2 time lunch tpi mlm kalo boleh elakkan-

    ReplyDelete
  3. alar tidur,release tension kepala otak semua..baru sambung balik

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!