Thursday, May 8, 2014

CEK NUFFNANG KALI KE-2 TELAH TIBA

Assalamualaikum ...


Alhamdulillah, akhirnya sampai jua. Cek nuffnang yang aku cashout akhir Mac dah sampai. Baru je sembang-sembang kata tengah tunggu cek. Tup-tup 2 hari lepas check post box ada satu sampul ... belek2 tanpa buka ada tulis nuffnang. Senyum lebar sekejap. Apapun nilai yang biasa-biasa ni aku tak boleh belanja sesuka hati. Wajib guna untuk bayar insurans dan roadtax kereta sahaja. Untuk top up kot-kot gaji nanti tak cukup keennng. Tahun lepas aku cashout pendapatan nuffnang untuk buat belanja ke Bandung. Dapat jugalah Rp700,000.00. Lepas jugaklah nak shopping 2-3 benda.

[cek kali kedua]

Seronokkan, menulis merapu ... tapi ada juga hasilnye. Ini bukan hasil untuk sebulan ye. Tapi setahun setengah aku kumpul. Biasalah blogger sipi-sipi cam aku nie dapat cek macam nie pun dah ok. Aku pernah target untuk dapat sebulan RM50. Kiranya setahun dapatlah 600 kan? Dapat separuh pun dah ok ... ada juga manfaatnye. Sekarang aku dah start kumpul balik earnings aku. 

Kadang rasa best giler tengok blogger hebat dapat earning ratus-ratus dan ribu-ribu sebulan. Terfikir juga camnelah dorang ni pulun berblog. Apapun aku rasa dorang ni mesti usaha sakan. Kalau tak takkanlah nak dapat hasil yang super sakan! Tips blogging : rajin-rajinlah update blog, belajar SEO (aku tak pandai yang nie), rajin-rajinlah review produk ... hotel ... atau apa sahaja yang boleh memberi manfaat kepada orang lain. Mana tau kot lepas ni rezeki cpuv mencurah.

Sebagai part time blogger, earnings serupa ini dah cukup Alhamdulillah dah. Apa nak lagi kan ... sesak-sesak boleh juga guna. Nak hebat macam orang lain kenalah beraksi dengan hebat juga ... baru hasilnye gempak ... tak gitu? 

Okeylah ... achik nak cau cin cau dulu. 



p/s : perlukan rehat secukupnya ;(

7 comments:

  1. bestnya dpt cheque dr nuffnang...mcm pnat ni xpernah pun dapat CPUV....kna rajin BW kan....syukur

    ReplyDelete
  2. alhandulillah rezeki tu akk hehe, sy nie nuffang baru rm 2 hahah jadi lah dari tak dak,
    pernah nampak sorang bloger fames tu dia kumpul dalam setahun dapat 10k, waaa mmg rezeki dia n anak dia lah hehe...

    ReplyDelete
  3. kalau time bersemangat tu.. seminggu penuh entry 2x..
    kalau xde.. lesap terus 2 minggu.. hahaha

    ReplyDelete
  4. byk la tu...sy pun setahun dpt 2x je cek..hehe.

    ReplyDelete
  5. berblog je..tp xtau fungsi nufnag ni hahahha

    ReplyDelete
  6. tahniah. ada rezeki dari Nuffnang. Keep on writting. nice blog.

    ReplyDelete
  7. Tahniah.. ni adalah bukti blog juga boleh jana income.. sikit atau banyak tu lain cerita.. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!