Sunday, May 18, 2014

MENU WAJIB SETIAP BULAN

Assalamualaikum ...


Happy Sunday. Esok dah keje. Semalam pun aku keje dan hari ini pun kejap lagi aku masuk keje. Pasrah! Semalam sempat juga aku pergi tengok Redbull Air Race dekat Presint 4 dan 5 Putrajaya dengan hasben dan adik ipar aku. Walaupun tak paham sangat race ni, tapi happening jugalah. Teruja jugaklah dengan aksi kapal terobang berkenaan. Aku ada ambil gambar, nanti yek aku share ceritanye. Malam ni kalau sempat aku buat entry pasal Redbull Air Race ni oke. Hari ini last air race nie, tak sure nak pergi ke tidak.

Rini takde idea nak cerita apa sangat. Sambil nak siap pi keje, kasi update satu entry la untuk tatapan korang yang disayangi. Aicheeeeeh! Sekarang ni aku dalam proses nak pelbagaikan menu simple di rumah dan bekalan untuk suami ke kantor. Masih lagi dalam proses nak belajar masak yang best-best. Setakat goreng-goreng tu kira luluslah kot ... tak dapat A, B pun ok ye dok. he he he. Aku tak pandai sangat nak masak mee/bihun/kuewteow hailam, ladna, kungfu, kantonis dan serba mak nenek menu. Pernah try, kadang jadi ... selebihnya tidaklah. Selalunya rupa je sama, tapi rasa dia lain.

Dah kerana masih dalam proses belajar dan risau nak bekalkan hasben dengan menu misteri takut dia tak makan ... aku bekalkan dan buat menu yang hampir sama je kat rumah. Meh kita layan menu-menu aku yang slamber. Ini antara menu wajib setiap bulan tau. 


Bihun goreng simple ... 


Bihun sup. Menu malam di kala hujan. Selain maggi kari, hasben juga akan request menu ni


Maggi goreng chickenballs kesukaan aku. Kalau hasben suka maggi kari/sup ... aku pulak suka maggi goreng! Nak-nak maggi goreng ayam restoran mamak. Sedap tau!


Mee kasar ni aku try buat style hailam. Hasben aku cakap ... macam tak jadi je, bantat! muahahahah


Mee goreng. Telur mata.


Menu minum potang untuk hasben sebelum dinner. Sosej roll dan popia sardin aku baut sendiri. Frozen. Kentang tu je aku beli. 


Dan ini adalah menu pagi Ahad. Kan dah cakap aku suka makan maggi goreng. Dan ini adalah maggi goreng tomyam. Buat bekal pegi keje sekali ni. 



sekian.cerita menu aku yang sangat-sangat simple. recipe? alaa goreng-goreng je pun, budak 12 tahun pun pandai. he he he. aku baru belajar buat menu budak 12 tahun. impian nak belajar masak macam-macam, tapi masih lagi jadi impian. entah bilalah nak cuba masak yang best-best.



p/s : sebab asyik makan, maka gemuklah saya.

4 comments:

  1. aaaahhh meleleh air liur ni!!

    saya pun hantu maggi goreng jugakkkk! nak² maggi goreng mamak yang sedap kena moist gituuu pas tu pedas, pas tu sayur banyak heheeee

    ReplyDelete
  2. entry ni sgt meliurkannnn...huwaaaa!!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!