Friday, March 22, 2013

BALIK RUMAH

Assalamualaikum ...





Jumaat rehat lama. 2 jam lebih. Memandangkan rumah dengan office aku cuma kurang 10 minit je, baik balik. Boleh juga buat apa yang patut. Kadang aku jarang balik rumah hari Jumaat, tapi kalau aku rasa macam ramai je tak kuar masa time Jumaat ... baiklah balik takpun pergi Alamanda.


Dok office time rehat, boleh sakit telinga dengar gossip! Hari Jumaat pun bergossip gak weh??


Sampai je rumah tadi, terus kemas ruang tamu ... sapu sampah dan mop lantai. Bagi kilat sket. Susu anak buah aku tumpah sana sini, kang kalau biar lama lantai nampak comot. Aku akan mop lantai bila terlebih rajin dan bila aku rasa lantai tu dah tak sedap dipandang. Hah, masa tu baru sibuk nak cari mop! Kalau tak, jangan haraplah.


Bila balik rumah time rehat, rehat pulak lama ... macam-macam benda boleh buat. Nak basuh baju dan terus sidai pun boleh. Nak masak untuk malam terus pun boleh. Itu kalau rajinlah. Kalau semua dah buat time rehat panjang camnie. Malam nie boleh rehat .... tapi malam nie aku nak pi dating ngan si teman. 3-4 hari tak dating sebab aku kebusy-an di luar kawasan. he he he



Untung juga keje gomen nie ... seminggu sekali boleh rehat lama! Tapi kalau balik rumah setakat nak tidoq, buat sakit kepala ajelah ... ha ha ha




CK : Tadi bukan main mengantuk kat office.





10 comments:

  1. sama macam akak la..kalau lantai tak kotor tak de nye nak mop bagai..tak kose ank mop hari2..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tak rajin sangat la...tgu kotor baru nk sibuk buat. hahahha

      Delete
  2. biase la kat office msti ad gosip gosip n gosip :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu yg tak best...asyik jaja cerita org je. menyampah la

      Delete
  3. Untunglah umah dekat ngan opis..jelezzz hihhi

    ReplyDelete
    Replies
    1. untung juga, tp jarang nak balik...dh balik malas dah nak masuk keje

      Delete
  4. Rajin Cik Kamoo mop lantai kan kalau D5 mau byk vit M je hehhe :)..

    ReplyDelete
  5. best nye keje gomen bile ari jumaat dpt rehat lame :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!