Sunday, March 31, 2013

PUTRAJAYA HOT AIR BALLOON 2013

Assalamualaikum ....




Semalam aku bangun 5.30am, prepare breakfast untuk mak ayah, adik-adik aku dan anak buah. Gigih bangun awal sebab aku dah janji dengan anak buah aku yang 6 tahun tu nak ajak pi tengok hot balloon. Baik siap masak dekat rumah, senang! Kang sampai tapak hot balloon merengek plak. Aku tengok jualan makanan kat tapak tak menarik langsung. Menu tak meriah ... so, baik jangan bazirkan duit yang ada. Cam ala mak sedara kedekut je bunyinye.


Pagi tu aku bangun terus buat nasi goreng dan cucur jagung. Kul 6am aku dah kejut dah anak buah aku. Senang plak bangun si Danny nie ... agaknye malam tadi tu tak nyenyak tidur teringat belon besarlah tu. Hu hu hu ... dah siap mandi, solat subuh and makan ... aku, mak ayah, adik and anak-anaknye kuar rumah kul 7am. Awal!!


Sampai je tapak parking dekat Monumen Alaf Baru yang sebelah Masjid Besi tu. Orang dah meramai! Nasib baik kuar awal juga. Balloon dah ada yang berterbangan. Cuaca tahun nie agak jerebu, so gambar memang tak menariklah. Aku guna camera cap ayam bapak, so mengharap cuaca cerah barulah gambaq cun melecun. Aiyaaaak perasaan! Walhal amek gambar takdo la terror bebenor!


Bestnye tahun nie, aku satu family berpeluang melihat dari dekat macam mana dorang tiupkan angin masuk dalam balloon ... cam mana nak kembungkan dia ... camne pasang api dan camne dorang terbangkan! Tapi gambar yang menarik tak banyak ... sebab bawa anak kecilkan, dok satu sudut ajelah!!


Malas nak rebut-rebut dan bertolak ngan orang ramai. Kalau aku ngan si teman ... dah sampai semua sudut dah!!

























Lepas tengok hot balloon terus pi Muzium Alam Semulajadi dekat P15, sebab nak bawa anak buah aku melawat pameran katak and kodok. Yelah dia dah balik Kedah kul 2 petang ... itu yang bawa jugak-jugak. Tapi amat menyedihkan situasi di Muzium berkenaan .... sedih lagi kecewa! Nanti aku story-story kat korang. Upset giles la .... dengan pengurusan muzium nie.



Okey bye ... nak pi breakfast. Today mak buat breakfast. Roti arab kooooo ...






CK : Tapak tangan bengkak .....


11 comments:

  1. masih meriah seperti dahulu...suka event ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. meriah la juga,,,thn nie byk design baru. takkan tak dtg snap gambaq kot

      Delete
    2. tak....aktiviti skrg makin penuh

      Delete
    3. sangat padat jadual harian saya

      Delete
    4. wah tahun 2013 nie tahun buzy la yek...takpe mana tahu kot thn depan ada lagi. blh dtg

      Delete
  2. bestnyaaa..ada kwan yang p jugak tgok hot air balloons dia ckap best..ni tgok gambar2 kat sini tambah2 jeles... huhu :D

    ReplyDelete
  3. wah akk byk kdri mgu ni x dpt nk gi tgk belon udara,lg pun cuaca pns berjerebu huhu.tq share foto kt n3 ni.ttg muzium tu akk nk gi dh mgu lps tp x jd.nmpk sunyi trs cancel :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. muzium tu mmg sunyi kak....sy nie excited bawa anak buah nk prgi tgk tapi tak buka. tensionnye

      Delete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!