Monday, March 11, 2013

PENGALAMAN BARU



Assalamualaikum ….




Alhamdulillah, dapat juga aku update hari nie. 2-3 hari lepas memang kebizian. Sangat-sangat! Comment yang berlambak pun aku belum publish. Terima kasihlah sudi mengomen, even aku tak up apa-apa entry pun.


Seminggu nie, aku memang tak berapa cukup tidur. Rutin harian aku dah sedikit berubah terutama waktu tidur. Dapat tidur 4-5jam pun kira dah ok sangat, walau kepala akan pening-pening. Selama nie tidur memang cukup dan terlebih cukup je memanjang. So, bila tak cukup tidur … barulah rasa, nikmatnye tidur tu!



Baru sekarang aku tahu perasaan ibu-ibu yang tak cukup tidur sebab jaga anak kecil …. dan sekarang ini, itulah yang aku lalui. Jaga anak kecil …. tidur memang tak teratur! Baru nak lelap, dah ada yang menangis. Mula-mula macam perit jugalah, kena bangun tengah malam buat susu. Sambung tidur sejam dua … ada pulak rengekan. Tepuk-tepuk bagi tidur balik. Kalau nasib baik boleh sambung tidur sampai pagi. Kalau nasib tak berapa okeh, kena bangun buatkan susu pulak.



But, aku gain experience yang sangat menarik! Walaupun belum jadi isteri dan ibu …. Aku rasa macam best pulak jaga baby nie. Bau baby sangat best .... padanlah kawan-kawan aku yang ada anak, bila anak dah 4-5 tahun, mulalah rasa nak preggy lagi. Bila tanya kenapa, "rindu bau baby ..."



#tentu mak aku dulu jaga aku dan tak cukup tidur dengan susah payah!!






CK : Tapi, tak tahulah sampai bila baby nie akan bersama aku...

4 comments:

  1. hmm betul tu,baru nk lelap anak mintak susu,tp xpe.ibuu sbr bangun demi anak tercinta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengorbanan ibu tu....harap anak2 hargailah bila dah dewasa nanti

      Delete
  2. dah lali bila nak anak terjaga memalam. tak cukup tidur tu dah jadi normal. hehehehe... maklumlah ada anak kecik sekarang ni kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi seronok sangat jaga anak kecil...cuma kekadang tu cam tak terjaga juga...hehehehe

      Delete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!