Monday, March 4, 2013

TV KOTAK

Assalamualaikum ...







Dulu, ayah aku beli tv cenggini je. Gambar hitam putih.
Tahun 80-an camtu (that mean aku dah tua ...)
Buka tutup buka tutup 
Pakai bateri sel basah yang macam bateri kereta tu


Sekali caj tahanlah dalam seminggu dua kot
Pastu pi caj kat kampung sebelah
Sekali caj adalah dalam 30sen ke 50sen
Murahkan? Itu zaman 80-an la.


Masa dulu, sebelah kiri kanan rumah aku adalah rumah mak2 sedara aku
Kat rumah kitaorang je ada tv
So, setiap kali ada cerita P.Ramlee, tak pun filem Indonesia yang juga ada pelakon Malaysia
Ramailah sepupu aku datang rumah. Tengok TV.
Jam 8.30pm tu aku dah buka pintu siap-siap dah.
Tengok tv reramai. Takdenye nak tukar-tukar siaran cam skang
Sebab channel pun ada dua je pun.

Yang bestnye, aku kan dok dekat Kedah
Siaran Thailand pun dapat. Cuma tak clear sangatlah
Cerita Thailand best2 tahu .... masa tulah. Aku memang rajin jugalah follow.
Aku lagi suka drama/filem Thailand dari Indonesia
Sebab citer Thailand pendek-pendek. 

Lepas ayah aku beli tv color
Abang aku plak tunjuk pandai, konon nak buat tv kotak tu jadi akuarium
Sudahnya, apa pun tak boleh. Konon terrorlah jadi pomen.
Jadi tikus baiki labu adalah ... hancur terus tv tu. Kalau tak, boleh aku amik dan simpan sampai skang.
Nampaklah antik sket. 


TV kotak ini yang aku suke sebab telah eratkan hubungan kekeluargaan dengan sepupu-sepupu aku.
Skang nie, setiap rumah ada TV
So, takde apalah yang nak dieratkan lagi.






CK : Skang nie mak ayah aku pun pakai TV LCD ... anak dia je pakai tv gemuk lagi. hahahhah

3 comments:

  1. wah mmg rindu jg memori lama guna tv kotak ni.ms tu rs mcm org kaya je sbb tv simpan dlm kotak yg boleh buka tutup tingkapnya tu hah he3...


    ReplyDelete
  2. huhu...samalah kiter, tapi bukan rumah sendiri, rumah jiran aku punya, so setiap hati, terpaksalah buat muka tak malu pi umah orang kan semata-mata nak tengok citer p.ramlee..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!