Tuesday, March 12, 2013

BERCUCUK TANAM

Assalamualaikum ...




Sekarang nie aku rasa nak bercucuk tanam je
Tanaman kontan yang senang
Senang untuk ditanam dan memang digunakan untuk masak hari-hari
Macam kantan, serai, panda, pokok kari, limau purut ... eh, tanaman kontan ke macam nie yek?
Dah lupa tanaman kontan tu hape ... masa sekolah tu hengatlah. he he he


Aku memang berimpian nak ada rumah semi D yang ada tanah dan aku boleh bercucuk tanam
Kalau dapat banglo sebijik, Alhamdulillah ...
So, part-part tanaman simple camni aku dah boleh jimat duit masa pergi pasar
Sekarang nie, serai 2 batang ... RM1 tahu!
Daun pandan 2-3 helai RM1 ...
Daun kari 2-3 ranting kecik RM1!


Kumpul-kumpul duit RM1 tu, boleh pergi buat haji aku rasa.
Yelah, seringgit sehari kali setahun kali dengan 30 tahun ke ... 50 tahun ke ...
Berapa banyak dah dapatkan?
Sikit-sikit lama-lama jadi bukit orang kata.



 Aku harap, impian aku nak ada rumah yang selesa ... bukan apartment ye
Maksud aku teres, semi D .... atau lebih lebih baik lagi bunglow.
Rumah kampung pun ok juga ... lagi luas tanah dia.


Sekarang nie aku dok apartment ..
Aku tanam pokok limau purut pun dalam pasu je
Itu pun tak boleh hari-hari buat tomyam ....
Tinggal batang plak kang pokok tu.


Kesimpulannya ... aku nak rumah bawa berserta tanah di kiri atau kanan atau depan atau belakang umah. Sekian ... he he he





CK : Alhamdulillah, dengar-dengar gaji dah naik.

2 comments:

  1. tak pe.. kumpul duit beli rumah teres dulu pas tu kumpul duit pi mekah pulak.

    ReplyDelete
  2. betul2,mahal btol skrg.daun pandan,serai.haih.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!