Sunday, March 3, 2013

EKSPO BUKU ISLAM 6 PUTRAJAYA

Assalamualaikum ....





Petang semalam aku dan si teman ke Ekspo Buku Islam 6 Putrajaya. Dia cakap nak beli buku. Nie dah 3 kali aku pi melawat dan menjelajah ke Eskpo Buku Islam 6 Putrajaya yang sedang berlangsung di Auditorium Cempaka sari, Kompleks Perbadanan Putrajaya, Presint 3, Putrajaya. Hari ini last dah tahu, start dari 9am hingga 9pm!! Ekspo nie start dari 22 Februari sampai 3 Mac 2013! 


Macam-macam buku ada. Aku dah siap beli sebuah buku untuk dihadiah pada si teman masa besday dia akan datang. Tapi time beli buku nie, takdelah aku pi dengan dia. Aku ajak kawan aku temankan. Masa aku pi ngan kawan, berborong jugalah buku sket-sket. Aku rajin beli buku, cuma bab baca je terkurang rajin. Kadang baca sampai separuh ... terus tinggal. Itu masalah aku skang nie. he he he but aku sentiasa memaksa diri aku untuk membaca. Tak banyak sikit pun jadilah.



Di pagi yang nyaman nie aku nak share gambar tanpa letak watermark. Tatau nape tak rajinlah pulak skang nie nak edit gambaq bagai. Bolehlah kan, janji ada gambaq ... baru nampak meriah sket belog kedaung nie.

































Sapa yang dapat baucer buku 1Malaysia tu pun boleh datang kat sini. Baucer 1Malaysia di terima ye. Untunglah. Aku takde baucer, so meranapkan duit sendiri dan duit si teman. Hari sebelum tu, aku ranapkan duit aku. Semalam sebab pergi dengan si teman, kite ranapkan duit dia plak. huk! Tapi beli buku takpe ... bukan selalu. Dalam sebulan sekali je kot.

Ada diskaun tahu! Kebanyakan buku diskaun sehingga 20%. Untungkan? Hari nie mesti banyak lagi diskaun. Maklumlah last day. Eh, cepatlah korang pergi ... sempat lagi nie. Sebab tutup 9malam! Kasi borong habislah .... tapi kenalah baca, jangan jadi macam aku. Baca dari kulit ke kulit je lebih ;=)


Antara buku yang aku dan si teman rembat semalam ...

Buku aku yang punya, sayangku belanja ...

Buku ni RM5 je ... so, rembat untuk pengetahuan. Si teman kata on ... aku amek je!

Ni si teman punye ... dia memang suke benda pelik2 cenggini.


Ada lagi buku yang tertinggal, wajib beli buku resepi. Tapi si teman takmo amek gambar plak. Dengki la tu! ha ha ha. Buku-buku yang aku beli sebelum nie adalah dalam 5 buah. Dok dalam plastik lagi, belum diselidiki. 


Bilik belakang tu aku dah susun rak buku dah, nak buat mini library atas kemampuan sendiri .... nanti bolehlah masukkan buku baru. Cuma bilik tu belum berkemas lagi. Bilik tu aku wat mini library dan juga bilik solat. Kalau mak ayah aku datang boleh gak lepak situ ...



Lepas nie kena rajin baca buku!! he he he he



Masa nak balik semalam, jumpa plak keramaian nie dekat Dataran Putrajaya ... dok bagi belon hijau kat budak-budak sebenarnya nak tarik perhatian mak bapak. Tanda-tanda dekat PRU13 dah tu .... bab politik nie malas aku nak komen pape. Sekarang nie masyarakat Malaysia lebih sensitif soal politik dari isu agama Islam itu sendiri. Boleh gaduh kot kalau cakap nie kan? So, aku lebih suke diam-diam je. Undi anda adalah rahsia. 


Cuma pesan aku satu ajelah untuk orang Islam dan Melayu, walaupun kita nie berbeza ideologi politik, tapi kita masih berpayung di bawah satu agama iaitu Islam. Jangan sebab politik, kita berpecah belah dan nanti bakal ada yang menangguk di air keruh atas perpecahan kita. Sape yang rugi? Masa tu menangis pun dah tak guna. Nak tunggu pilihanraya ... 5 tahun tu. Dalam 5 tahun macam-macam boleh jadi. Sendiri pahamlah ye ....








#siap sedia untuk PRU13 ... mari mengundi! he he he he






CK : Bangun pagi nie sakit kepala plak, ini mesti kes memikir hal boss aku semalam ... tak suke betul hari minggu pun nak sms sibuk hal keje. Sedangkan orang lain berlambak je boleh buat. Dia nie memang kes dengki ngan aku manjang. Sebab tu aku kalau boleh nak je terus tukar keje tempat lain, mana tahu ada rezeki lebih baik.

2 comments:

  1. Tak pergi lagi. Banyaknya bukuuu o.o

    ReplyDelete
  2. tak sempat nak pergi, padahal dekat jer...hujung minggu ni bizi kemain, padahal cuti, hehe...samalah kita, tak minat sangat pasal-pasal politik ni, layan mende lain lagi seronok :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!