Thursday, March 21, 2013

MACAM MANA NAK DAPATKAN CPUV?

Assalamualaikum ....





Sebenarnya kalau nak dikira aku belum layak nak bagi tips camne nak dapat CPUV berlambak-lambak dekat blog. Macam mana nak bagi Nuffnang dan syarikat pengiklanan memilih belog kite untuk menempatkan iklan? Macam mana? Macam mana?

CPUV yang aku dapat pun sebulan sekali, kadang 2 bulan sekali baru CPUV bertenggek kat belog aku. Nampak nau ndak femes belog nie. muhahahha sian sian ... Sebab itulah aku cakap belum sesuai lagi nak menurunkan ilmu. Tapi takpelah, aku share aje apa yang aku buat. dapat satu CPUV pun dah okey dari tak dapat langsung ye tak?


Bila Rara tanya ...


Sian Rara ... jgn sedih-sedih ye dik. In Shaa Allah di masa  hadapan akan ada juga CPUV bertenggek tuh. Tunggulah, tak lama lagilah tu ...


Meh cini, akak share apa yang akak buat untuk dapatkan CPUV ... actually tips nie pun akak dapat daripada blogger-blogger otai jua. Pastu akak try test dekat belog sendiri menjadi ke idak? Cumanya belog akak nie takdelah macam orang lain, kalau korang perasan sesape yang rajin up entry tentang CPUV nie, kebanyakannye akan ada beberapa CPUV yang on going dalam masa yang sama. Aku sendiri pernah  tengok ada satu belog nie CPUV dia  yang on going sampai 7-8 dalam satu masa. Hebatkan?



Dah la CPUV sampai 7-8 dalam satu masa. On going tu lama plak. Pastu dianye earning bukan below RM10 tahu ... tapi setiap CPUV dia semua RM40 dan ke atas. Huh, terus aku jeles. Kalau CPUV sampai 8 pastu kali plak paling koman RM40 setiap satu ... bape dah dapat?? Eh, aku takdelah nak ajar korang jadikan duit daripada Nuffnang nie sebagai matlamat utama korang blogging. Jangan sampai macam tu, blogging atas sebab sebenar yang korang suke. Lagi korang rasa selesa. Tak pressure sangat. Macam aku sebab suka menulis dan merapu. Cam sekang la, nak bagi tips ... tapi terlebih merapu. Walhal tips dia sebaris dua je. Muhahahahha ...



Tips yang aku dapat adalah, RERAJINLAH UPDATE SURVEY KAT AKAUN NUFFNANG TU!! UPDATE SEKALI KORANG PUNYA BIO DEKAT NUFFNANG. Ini salah satu tips selain daripada rajin update blog. Kalau boleh sehari tu 2-3 kali je. But update belog aku kurang rajin sket, sehari sekali je skang nie. Busy weh!


Itulah yang aku buat. Supaya Nuffnang sedar akan kehadiran belog korang. Nanti bolehlah dia campai 3-4 CPUV sekaligus! Mana tahukan ... rezeki!!


Ada yang pesan kat aku update survey kat akaun nuffnang sehari sekali. Tapi aku takdelah sampai tahap nak update je manjang. Biasanya aku update kalau aku suke update je. Dalam seminggu tu adalah sekali aku update akaun Nuff. Tengoklah tahap kerajinan camne ....



Ini je tips yang aku mampu bagi buat masa sekarang. Nak banyak lagi  tips blogging?? Hah, tunggu aku google kat belog2 otai dulu yek. Kenalah usaha mencari ... kalau tak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunye. Tak gitu mak jemah???


Okeh Rara, semoga dik berpuashati dengan jawapan akak. Kita usaha je, merancang ... selebihnye rezeki Allah yang tentukan. Jangan sedih-sedih lagi tahu ;=)






CK : Mengantuknyelah hai ...


13 comments:

  1. a'aa ramai yg gtau suh update survey sellau kan..

    *btw, exabytes xjejas kan status nuff..

    ReplyDelete
  2. so far Nuffnang mmg x mengecewakan. walaupun dpt x bnyk, jadilah kan drpd xde. update new entry 2-3 kali sehari je, tgk pd kerajinan. kdg2 x update seminggu pun, tapi terlekat pulak CPUV kat blog, alhamdulillah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, klu takde cpuv pun ada juga kempen kecik2 dr nuffnang

      Delete
  3. Wah, first time dengar tips nie. Okeh, akan cuba praktikkan.

    ReplyDelete
  4. nice info.. teringin la nak mencoba haha

    ReplyDelete
  5. time kasih.. akan dicuba lepas ni hehehe

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!