Wednesday, November 28, 2012

MENGUMPAT

Assalamualaikum ...




Rasanya dah banyak kali aku bangkitkan isu mengumpat!
Mengumpat syooook oooo dan sedap, sebab esok ko boleh makan daging ...


"daging saudara sendiri!"


Baru-baru ini, aku terdengar .... terdengar bukan bermakna aku tumpukan perhatian kepada apa yang diumpat. Masa tu aku tengah buat kerja dan messy desk aku memang membelakangi sekelompok manusia nie yang sukalah bercerita hal orang! Ish, sakit hati tau dengar. Aku manjang buat derk je ... malas layan!


Manusia sekelompok nie mempunyai pe'el ... mengumpat kawan baik sendiri bila kawan baik itu tiada di ketika itu. Senang cakap, depan ko tunjuk baiklah diri kau macam malaikat ... belakang ko jadi syaitoooonnirrajin ngata orang tu tak hengat dunia! Walhal ko solat nie tertonggeng terbalik, bila jumpa geng ... ngumpat tak hengat! Kawan baik ko nie, makan sama-sama ... ketawa sama-sama cuma tang susah je korang tak sama-sama. Aku tengok tang susah tanggung sendiri-sendiri.


Itu satu bablah, satu bab lagi pedajalkan member baik sendiri ... erghhhhhh! Malas nak komen, nanti orang cakap aku mulia plak. Kang ada yang cakap aku cam malaikat! Tapi yang aku tak puas hati kat sini, aku tak usik dorang pun dorang umpat aku gak. Itu yang aku marah tu! Cumanya aku banyak dinasihatkan untuk terus sabar. So, aku sabar! Sabaaaar .....


Eh, jaga tepi kain sendiri bleh? Yang kakak-kakak yang dah nak pencen tu ... bawalah adik-adik/anak-anak nie ke jalan yang benar bleh dak??



Itu jelah nak cakap ... korang jangan mengumpat yek! Kadang tak tahu gak, korang sedap2 mengumpat orang yang ko umpat tu ada kat belakang. Camne??? Sanggup pandang muke dia?? Ha ha ha sendiri tanggung la kan ...




#Jangan lupa tengok Perlawanan Bolasepak Piala AFF Suzuki 2012, Malaysia vs Laos! Walaupun Harimau Malaya macam tak bertaring sangat, aku tetap nak Malaysia menang malam nie. KFCM, janganlah jadi macam lawan Singapore tu. Pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee




CK : Sekarang nie memanjang je buat pekak seketika!

2 comments:

  1. mengumpat memang syok
    tp jarang kita fikirkan kesannya..

    kadang2 kene ingat
    org yg suka mengumpat ternyata dia tidak boleh dipercayai utk menyimpan apa2 rahsia..

    apa2pun
    doakan mereka supaya insaf k?

    ReplyDelete
  2. hmmm....memang mengumpat ni sedap.. hahaha...

    nak ckp pun tak kena.supaya entry ni sebagai memperingati akak le kan..\

    thanks yer.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!