Monday, November 19, 2012

LEMAU LEBIH LEMAU DARI BISKUT MARIE

Assalamualaikum ...





Aku jarang-jarang sekali lemau pada hari Isnin. Tapi hari Isnin kali ini aku cukup lemau. Inilah penangan akibat cuti terlalu lamalah sangat. Hambeeek kau! Nak cari mood buat kerja bukan mainlah susah hai. Dahlah keadaan office yang sejuk beku nie ... rasa duduk dalam fridge. 


Cumanya yang best hari ini, office aku tak ramai orang ... masing-masing cuti dan maybe buat-buat cuti sendiri ;) Syok bila tak ramai orang kat office, jadi aman ... paling penting tak dengar orang sembang high giler sampai langit ke-7 dan tak penat telinga dengar umpat keji. Mengumpat nie lumrah kat mana-mana office pun ... aku rasa tak boleh nak dinafikan. Kadang aku sendiri tak kuat iman termengumpat orang juga ... itu yang fikir habislah esok-esok makan daging sedara sendiri. Insaflah wahai diri!!!!!



Aku paling sukalah sangat 2 orang hamba Allah nie takde kat office ... suka sangat 1000x! Tepuk-tepuk sambil menari joget bukan oppa gangnam style ye ;) Sorang pakcik busuk hati dan sorang lagi makcik talam 2 muka. Dengan 2 orang hamba Allah nie memang aku dah malas sangat nak layan ... ibarat kalau hati dah tak suka, sudah tiada rasa cinta ... kasih sayang jauhlah sekali. Nyampas ... kalau takde hal penting memang aku diam je. Yelah, daripada bersuara ... akan menyakitkan hati sendiri, baik aku diam.


Aku nie walaupun takdelah baik sangatpun tapi aku nie bangsa yang tak suka nk sakitkan hati orang dan tak suka orang sakitkan hati aku. Cuma kengkadang aku je asyik kena belasah disakiti, ada gak lah beberapa kali mulut aku menjadi laser. Sampai camtu sekalilah. Yelah, aku nie memanjang jadi bahan kena umpat kalau aku cutikan ... walhal aku nielah manusia susah nak cuti kecuali kalau cuti raya je aku amik cuti rehat tu panjang berjela ... cuti aku, suka hatilah aku nak amek lama mana pun. ha ha ha ha ha ... gelak syaitooooooooooooooonnirrajim nie. Yang peliknye aku tak sibuk pun hal orang office nie, tapi dorang kalau gossip bab aku ... Ya Rabbi ... sampai herot mulut tambah-tambah makcik talam 2 muke tu. Depan aku baik macam malaikat ... belakang aku, Tuhan jelah yang tahu. Mengumpat kadang sampai tak sedar aku ada kat belakang. Baguskan dia nie ... esok-esok ko makanlah daging aku mentah2!!!


Namun, malangnya ... kedamaian hari ini buatkan aku jadi lemaulah sangat. Bak selemau biskut marie yang tinnya lupa ditutup. Kalau celup milo panas pun dah tak sedap. Hah! camtu sekali keadaan lemau aku. Teruk giler. Tapi takdelah sampai aku plak yang giler .... teruk tu je yang giler. Eh, apa yang aku merepek meraban nie. Alahai ....


Lemau dari lastweek ... weekend ... terus bersambung sampai hari ini. Macam mana nak stop weh?? Aku nie dah la keje banyak, tapi nak buat keje rasa cam ..."eh, bestnye kalau hari nie cuti lagi ...!". Kepala aku rasa cam best gilerlah cuti panjang hari tu. Syoooooooooooooookk ooooo!!


Jenguk kat tingkap office, cuaca mendung nak ujan ... dapat tidur best nie. Ini semua tanda-tanda nak suruh aku balik rumah lunch jap lagi. eheks ... eheks ... akal panjang nie. Keje banyak takmo nak dibuat, asyik fikir tidur je. Teruklah!!


Disebabkan lemau, tapi aku mampu hapdate blog time office. Bagusnyeeeeeeeeeeeeeee .... keje taknak buat, alasan bagai. Blog bleh hapdate ye!!! Babap juga diri sendiri ... hu hu


Sebelum aku merapu meraban ... baik aku stop. Pi cari makanlah perut dah lapaq sangat nie. Air yang diminum belum cukup 2L lagi neh. Makluman, aku DA hari nie ... hari ke-3 reinduction ;)








CK : Hujan rahmat cepatlah turun, nak dibuai mimpi nie ;)

4 comments:

  1. amboi.. berjoget sakan bila musuh tak de kat office ye.

    Biasalah kalau org yg kita sakit mata memandnag tak de memang happy sangattttttttt...

    ReplyDelete
  2. @wantie Takdelah sakan sangat berjoget...masih under control lagi nie..hehehhehe

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!