Saturday, August 4, 2012

BERBUKA PUASA DI UMAI CAFE'S MONUMEN ALAF BARU PRESINT 2, PUTRAJAYA

Assalamualaikum ...





Semalam berbuka puasa dekat Umai Cafe's dekat Monumen Alaf Baru Presint 2, Putrajaya. Menjamah buffet dengan harga dewasa RM39 dan kanak-kanak RM20. Untuk tahun nie, inilah pertama kali pergi buffet Ramadhan. Harga pun berpatutan. Kalau makan dekat hotel, mahu dekat RM100 malah ada yang lebih. Kan dah keluar dalam suratkhabar, harga buffet Ramadhan sekarang dah naik harga. Kadang sampai harga memang tak logik langsung!!


Buffet Ramadhan dekat Umai Cafe's agak menarik. Lauk pauk ada lebih kurang 10 jenis, takdelah banyak sangat tapi bila habis pihak Umai akan ganti menu baru! Dan majoritinya lauk pauk kampung. Sedap-sedap pula tuh! 


Macam semalam ada kambing panggang (yang nie memang best sangat, takda bau kambing pun ... malah daging dia lembut), kari ayam, telur kicap, sayur, kari ikan, kerabu mangga (terbaik ... sebab mangga dia rangup dan cukup rasa, terasa kesegaran mangga), daging kicap, daging paprik, ayam masak merah, udang goreng kunyit, kuewteow goreng (best!), mee goreng (tak sempat rasa), laksa, mee kari, bihun sup, ABC, kuih muih ... bla bla bla aku dah tak ingat apa lagi!


Bestnya Umai Cafe's nie sebab mengadap Tasik Putrajaya. Berdekatan dengan Masjid Sultan Mizan Presint 3. View memang menarik dan nyaman. Untuk buffet diletakkan di atas bangunan Anjung Monumen Alaf Baru dan kalau sape-sape order untuk ala carte makan dekat tingkat bawah. So, senanglah. Semalam aku pergi, orang tak ramai sangat ... adalah dalam 100 orang. Tak perlulah nak berebut-rebut. Ambil makanan pun memang relaks-relaks je. Habis ... dia top lagi dengan menu baru. Bestkan?



Kambing panggang yang sedap!!


Pelik aku dengan si teman, puasa-puasa pun nak makan kentang goreng!


Yang ini menu yang si teman ambil untuk diri dia. Melantak ke bang??


Ini menu aku. Melantak juga. Penuh dengan lauk pauk plus nasi 3 sudu. Nasi??? Out diet ye anak-anak!


Keseluruhan menu 1/2 jam pertama ... 1/2 jam kedua tak sempat ambil gambar dah. Macam-macam makan. Aku ambil sume sikit-sikit sebab nak rasa semua benda. Itu pun ada yang tak terasa ... banyak kot. Bawa orang macam aku pergi buffet, macam rugilah. Aku makan sekali dah kenyang. Space perut aku kecik sangat!!


Lempeng dan roti jala ... bab kuih muih nie biasa-biasa je!



Kalau korang  nak pergi buffet ramadhan dekat Umai Cafe's boleh booking dulu. Mintalah table yang mengadap tasik macam aku. Dah la booking lambat pastu mengada-ngada minta table ngadap tasik. ngeh ngeh. Sekali dia cakap dah letak nama dah ... tapi dia akan usahakan katanya. Aku oke je ... takdelah nak paksa-paksa orangkan.


Sampai je sana, table aku memang mengadap tasik. he he he sukalah! Terima kasih kepada Umai Cafe's sebab usaha memenuhi permintaan aku. Nak pujilah sket, makanan semua sedap-sedap dan berpatutan dengan harga. Tahun depan boleh pergi lagi, tapi janganlah naikkan harga banyak sangat ... pengsan nanti ;=)



Hari ini dah 15 Ramadhan, sempat lagi kalau nak bawa family layan buffet dekat Umai Cafe's. Kalau nak booking, call je nombor kat bawah nie ye;




UMAI CAFE'S
BANGUNAN ANJUNG MONUMEN ALAF BARU
PRESINT 2, PUTRAJAYA
013-606 7710 (AMIR)

Buffet Ramadhan;

Dewasa : RM39.00
Kanak-kanak 6 tahun ke atas : RM20.00
Kanak-kanak bawah 5 tahun : Percuma


CK : Terima kasih kepada yang sudi belanja ;=), si teman dan kawannye! Hari Khamis tak sempat aku nak tengok episod akhir Dejavu Di Kinabalu. Tak tahu apa endingnye ... leka dengDejavu Di Kinabalu entah ke mana. huk huk

2 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!