Friday, August 10, 2012

BILA DIMUSUHI

Assalamualaikum ...








Ya-Allah, sudah dua kali Ramadhan perkara yang sama dilakukan oleh manusia yang sama kepada aku. Dan kali ini lebih teruk dari sebelumnya. Aku mohon kau berikan aku kekuatan, ketabahan dan kesabaran untuk menghadapinya. Aku bukan pendendam, jauh sekali untuk membalas kesilapan dia pada aku. 


Jika apa yang dia lakukan buat dirinya bahagia dan gembira Ya-Allah, aku redha walau hati aku sakit. Namun, aku mohon ... berikanlah dia kesedaran bahawasanya menyakiti hati insan lain itu satu kesilapan tanpa dia sedar. Ya-Allah, jauhkanlah perasaan riak, membangga diri dan merasakan diri terlalu baik serta sempurna dari dirinya ... jadikanlah dia hambaMu yang sentiasa merendahkan diri dan tidak memperlekeh-lekehkan kelemahan dan kekurangan orang lain.


Ya-Allah aku mohon padaMu, dengan rahmatMu ... kasih sayangMu ... kebesaranMu untuk aku hadapi ujian dan dugaan ini. Berikanlah aku kesabaran yang tinggi dan jauhkanlah hati aku daripada membenci dirinya. 


Aku mohon kepadaMu ... semoga silatur-rahim ini pulih seperti sediakala dan diberkati olehMU!! Ya-Allah, jika aku silap ... maka Kau ampunkanlah aku!! Amin Ya-Rabbal 'Alamin ...









CK : Ramadhan yang menguji aku sebagai hamba Dia. Terima kasih buat hamba Allah yang satu ini kerana bersikap sedemikian.

3 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!