Wednesday, August 15, 2012

BERBUKA PUASA PENUH PERASAAN ...

Assalamualaikum ...




Hari nie aku memang berbuka dengan penuh perasaan. Penuh dengan selera. Masak sendiri ... lagi kuat makan. Tambah plak hari nie makan beramai dengan adik-adik aku!! Itu yang seronok, dengan perangai anak-anak buah aku yang macam-macam lagi. 


Adik aku yang sedang membawa perut (pregnant) buat permintaan nak berbuka puasa kat rumah aku, malam nie dorang dah nak balik Penang. So, aku pun takdelah nak tolak permintaan nie. Suruh masak sedap-sedap katanya. Hu hu macamlah aku nie terror bebenor masak. Setakat masak, makan dan isi perut sendiri bolehlah!


Bagi memenuhi permintaan dan selera adik aku, so aku pun ketang ketung memasak kat dapur. Menu arini, aku buat siakap masam manis, ayam panggang ala kenny roger, sambal sotong dgn petai, sup su'un dan fuchuk .... pastu yang menambah lagi selera makan sebab ada budu dan petai!!



Budu tulah yang buat aku makan bertambah!! Aku nie segala budu, cencalok dan tempoyak semua aku makan. Peberet!! Semuanya habis licin dimakan ... hu hu! Alhamdulillah, kenyang perut! Nasib baik aku jumpa ikan siakap dekat Carrefour pagi tadi agak murah. Sekoq RM7.99! Itu yang terus timbul idea nak masak siakap masam manis. Kalau tak, aku sendiri tatau nak masak ape kt adik aku.


Kenyang sangat makan tadi, pinggan berlonggok dalam sinki lom basuh pun lagi. Penatlah sangat hari nie, dengan kemas rumah ... dengan masak .... kalau ada yang ringan tulang tolong aku basuh pinggan kan best!! Selalu-selalu masak pun aku tak kisah ... kalau ada yg sudi tolong ;=). Tengok pinggan berlonggok tu, terus hilang mood nak buat kuih raya. Alahai ....


Rasanya sepanjang puasa tahun ini, menu berbuka tadi mencukupkan kali ke- 5 aku masak. huhu ... yang lain-lain tak sempat pun nak masak. Balik kerja lewat, so makan luaq ajelah!! Sonang ...



Lusa dah nak balik kampung, tak sabar rasanye ... hati dah kat kampung nie ....!





CK : Seronok kalau ada yg sudi membantu ;=)


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!