Tuesday, March 22, 2011

Bila Hujan...

Assalamualaikum....



Pagi-pagi lagi Putrajaya telah dibasahi! Hujan selebatnya. Memang tidur pagi tadi sangat nyaman dan selesa. Sejuk! Nasib baik tak terlajak tidur. Kalau tak pasti lewat datang kerja.

Datang office pun sudah dapat penyakit M.A.L.A.S! Dalam hati "bestnya kalau dapat sambung tidur! Kalau dapat peluk bantal ermm....nikmat!". Ini adalah alasan orang pemalas, so, korang jangan nak tiru!

Bila hujan kat luar sana....saya yang duduk kat workstation mula rasa mengantuk! Mula rasa tak mau buat kerja. Padahal banyak kerja boleh disiapkan apatah lagi ramai yang bercuti. Boleh buat kerja dengan aman dan tenteram! Tapi biasalah ... manusiakan bernafsu! Bila nafsu malas datang, kena penampar pun belum tentu nak buat kerjakan?!

Nyaman!

Sejuk!

Cuma tak bestnya kalau time-time nyaman dan sejuk nie ada pulak yang buat muka moody atau separa siap! Tension ok! Pagi-pagi dengan nyamannya hujan nie ..."Senyumlah!". Buat-buatlah happening skit!

Kalau saya buat muka cencorot [dia kata] mesti kena tegur! "Jangan buat muka macam tu! Orang lain pun tension keje juga. CUBA SENYUM!"... Katanya!. Tapi dia buat muka cencorot pagi-pagi .... tak ada pula saya nak bising! Haaaih....babap baru tau!


Senyumlah pagi-pagi nie! Cuba buat saya happy tengok awak senyum .....


CK : Tak berani tulis blog time office .... lagi2 pagi cenggini! Kantoi mampus ai taw.... huhu

5 comments:

  1. samala kak..sgt lemau time ujan ni..

    ReplyDelete
  2. Mizz > akak rasa cam nk balik tidur jer...ermmm

    ReplyDelete
  3. jom kak..umah kite pun dekat je kan..hehehe

    ReplyDelete
  4. Mizz > tak baeek taw...kang org kata makan gaji buta!! tak berkat...huhu [Tazkirah sudah]

    ReplyDelete
  5. kite amik halfday la kak...hehehe

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!