Tuesday, March 22, 2011

Try Bikin Panas Ya!!

Assalamualaikum.....

Memang angin dengan sorang 'budak latihan amali' kat tempat saya nie! Memang buat orang panas hati. Rasa macam nak slap jer muka dia. Bercakap dengan orang takda hormat langsung. Bergurau tak kena tempat.

Angin!

Bikin Panas!

Nyaman yang pagi terus hilang!

Ada jer hal orang yang dia nak tegur! Dah tu mulut macam takda insurans. Asal sedap nak keluar je. Dulu memang saya diam. Lantaklah asal tak usik hal saya. Tapi ntah apa tadi cuba bikin hati saya jadi panas. Nasib baiklah ko kan...sebab saya bukan jenis dan memang tak pernah nak carutkan orang depan-depan! Memang mak saya tak ajar! Tapi agak-agaklah kau nak bergurau. Ini tak kau bergurau macam budak-budak sebaya umur kau dengan orang yang tua lebih 10 tahun dari kau! Memang "cow" la saya panggil kau nanti! Nak ke??

Saya diam buat kerja pun nak kecoh! Apahal? Saya usik kau ker? Siap nasihat suruh bercampur gaul dengan orang kat office! Saya cakap bodoh kang marah pulak! Mata ada tengoklah...."aku tengah buat kerja ok! Bukan dok asmaradana kat workstation!".

Saya pun pernah buat latihan amali, tapi tak pula saya nak sibuk-sibuk hal staff tetap! Hormat sebab mereka lebih tua dari kita dan berpengalaman. Ini diajar .... menjawab budak nie! Serius rasa nak lempang je! Dulu masa saya buat latihan amali tak pula saya menjawab. Bila diberi arahan. Diam, angguk dan geleng! Tak tahu saya tanya. Pull Stop. Orang pun tak sakit hati dengan kita.

Pastu tadi dia cuba bergurau kasar pasal satu benda yang dah lepas! Huh....memang bikin hati kecik ni jadi panas! Serius .... tadi kalau bergurau lebih sikit memang dah kena lempang mamat sekor nie! Kau layan orang semua sama. Bergurau tak kena tempat. Cakap ikut sedap. Silap haribulan mungkin gigi kau dah berterabur .... walaupun bukan saya yang penampar! Hati-hati ya!

Inilah orang cakap kerana pulut santan binasa....Jangan kerana mulut badan binasa! Jaga mulut tu sikit dik! Dah nasihat dah ... tapi masih tak berubah! Takut nanti ada yang hilang sabar dengan gurauan tak bertempat kau tu!



CK : Manusia nie memang tak boleh tengok orang senang! Ada sahaja benda yang nak disibukkan...ermmmm

9 comments:

  1. haish..berani dia berkata begitu...


    kak, dulu ms kite latihan amali mcm tu kak?? kite baik tak??

    ReplyDelete
  2. Mizz > awak n gang baik jer! dok jer bertiga...bagus2 sbb tak usik org! Cuma akk jarang tegur je...

    Rahsia awk yg akk tahu masa awak buat latihan amali pun masih disimpan dgn baik! Tapi awak dah war2kan serata alam....he he he


    Peace!!

    ReplyDelete
  3. hehe..mekasih kakak..



    rahsia tu dh xperlu dirahsiakan...org dok korek2 je...so, kuarkan je la..hehehe

    ReplyDelete
  4. Mizz > Terror kan akk...tak macam dorang siap nk korek2! Biasalah hal tepi, hujung dalam kain org sumer depa nk tahu. Cukup tengok ngan mata pastu diam! Ermmm takda sapa sakit hati....kan...kan...kan...

    baik tak akak....ha ha ha

    ReplyDelete
  5. uish..mmg terror..tp bukan terrorist la..hehehe...
    tu la kan..kalo blh luar dlm sume nk tau...u r rite, tgk dan diam...jgn kepoh2..



    akak mmg baik..jdi, bila nk belanja makan?? sile jawab... hehe

    ReplyDelete
  6. Mizz > org yang simpan rahsia la yang patut dibelanja he he he ...

    Meh...meh putrajaya nie .... lepak kat Umai D'Lake..

    ReplyDelete
  7. owh...mcm tu eh..
    beres...
    nnt kite roger2 akak...



    kak, umai buka smpi kul brape??

    ReplyDelete
  8. Mizz > buka sampai kul 10 mlm rasanya ... he he

    ReplyDelete
  9. oryte..nnt kite roger2 akak...suh zaidi belanja..buleh kan??

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!