Thursday, March 24, 2011

Rasa Puas!!

Assalamualaikum....

Tajuk entri memang tak boleh blah. Apa yang puas sangat pun tak tahulah. Kalau rasa kecewa, marah plus geram saya tempek kat blog nie, maka rasa PUAS pun saya nak juga cerita kat korang! Biar kita sama-sama puas. Erghhh puas bacalah! Asyik share yang marah pluas geram jer nampak sangat hidup ini tak best ye tak??

Rasa puas pasal kerja hari ni! Aman dan tenteram. Walaupun tak dihargai oleh pihak-pihak yang sepatutnya tapi sentiasa dihargai oleh mereka yang berurusan kerja dengan saya. Paling seronok kebanyakan yang datang berjumpa atau call saya selalu berpuashati dengan penerangan yang diberikan. Memang happy bila mereka cakap, "Terima kasih dengan maklumat yang Cik berikan, jelas dan mudah faham. Saya senang berurusan dengan Cik!".

Dalam bekerja kita sebenarnya bukan nak dihargai dengan kebendaan atau dipuji sepanjang masa atau menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang setiap tahun [yang tak cemerlang bekerja tapi cemerlang bodek pun dicalonkan. ermmm], tetapi cukuplah dengan ucapan TERIMA KASIH! Itupun sudah buat kita rasa puas dan seronok.

Perjalanan kerja saya lebih dihargai oleh mereka diluar sana yang berurusan. Walau baru pertama kali bersua muka atau mendengar suara dihujung telefon tapi mereka sering memuji tatkala tamat setiap urusan. Alhamdulillah!! Terima kasih mereka buat saya bersemangat.

SAYA SAYANG KERJA SAYA dan bukan organisasi tempat saya bekerja! Kalau korang nak tahu kenapa saya cakap macam tu...sila baca artikel ini!! Sebab itulah walau di mana pun saya dicampak, saya masih boleh bekerja. Saya masih mampu melunaskan tanggungjawab dan amanah saya walau kadang2 memenatkan. Saya bukanlah seorang yang terlalu bagus, tapi saya telah dididik untuk sentiasa memperbaiki kelemahan dan sentiasa bertanya walaupun pernah diherdik kerana soalan bodoh saya! "Ada aku kisah korang nak cakap apa?"

Tapi saya susah bekerja dengan orang yang susah memberi kerjasama dan amat susah bekerja dengan ketua yang suka menipu! Rasa terbeban kalau saya berdepan dengan manusia begini. Serius rasa sesak otak! Kita penat-penat buat kerja orang dapat nama. Kita penat-penat buat kerja orang lain yang dapat markah prestasi lebih. Bagi saya golongan ini hanya manusia yang merosakkan periuk nasi orang lain!

Cukuplah saya katakan yang saya RASA PUAS bila mereka hanya menyatakan ....


Dua patah perkataan jer pun .... bukan susah pun nak cakap! Lagipun tak kena bayarlah! Kalau cakap tak rugi pun malah akan dapat pahala kalau ikhlas! TERIMA KASIH besar rahsianya .... boleh buat manusia malas jadi rajin! Tak percaya cubalah ....

Pesanan untuk boss saya ;

"Boss saya tak kisah pun apa yang boss buat kat saya, tapi satu jer saya nak ingatkan ... di dunia boss boleh lepas kalau menipu, tapi di akhirat kelak belum tentu! Masa tu jangan sebut nama saya ya! Lagi satu ... apa yang boss nilai saya tu .... semua orang tahu boss penipu! Kalau boss susah sgt nak ckp terima kasih kat saya ... saya nak ucap TERIMA KASIH kat boss pasal "hal tu"! Allah tahu kita adil ke tak .... jangan lupa tu!"




CK : Alhamdulillah....masih ada yang menghargai!! Love laaa....

3 comments:

  1. THANK YOU - perkataan yang bisa melegakan hati tika mulai berang...penawar segala duka...heheheh

    ReplyDelete
  2. kakak..terima kasih atas tunjuk akak dulu...heehe

    ReplyDelete
  3. Wanie > betul tu....leh wat hati sedih jd senyum

    Mizz > erghhh akk ada ajar awak ke? ajar mengarut ada laaa he he he! sama-sama la...no sweat!!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!