Monday, March 28, 2011

Happy ... Happy !!

Assalamualaikum...

28 Mac .... satu tarikh yang menjadi kenangan hidup saya 5 tahun lalu! Dan sejak 5 tahun itulah saya tak pernah lupakan tarikh ini. Cuma saya tak pasti sampai bila saya harus mengingatinya! Satu detik yang bahagia dan kerananya juga telah meragut segala kasih sayang yang ada.

Dia bukan daki yang boleh saya tanggal-tanggalkan dalam kehidupan saya. Dia adalah manusia yang hadir sebagai cebisan-cebisan yang melengkapi 'puzzle' kehidupan saya. Dia juga adalah manusia yang pernah beri saya bahagia, gembira, ketawa dan paling ketara kekecewaan, keterlukaan dan akhirnya segalanya tidak kesampaian! Redha dan memujuk hati serta diri bahawa penentuan akhir dari Allah adalah yang terbaik! Perancangan manusia hanya ilusi semata-mata ...

Dulu memang sedih! Tapi sekarang tidak lagi. Cuma yang terkesan luka lama yang sekali dikenang meragut perasaan. Kaki harus melangkah. Kematangan dalam diri hidup dan bangun menangkis segala kekecewaan yang ada. Alhamdulillah...seperit manapun derita ini saya lalui, saya masih mampu tersenyum. Sehebat manapun tohmahan dan fitnah yang orang berikan saya masih mampu berdiam. Kerana mereka tidak tahu cerita sebaliknya!

Dan kerana 28 Mac 2006, saya belajar banyak perkara!

tentang kehidupan dan manusia,
pengorbanan dan kasih sayang,
kesetiaan dan kecurangan,
senyuman dan tangisan,
gembira dan duka,
pertemuan dan perpisahan,
cinta dan persahabatan,
rindu dan dendam,

Hari ini saya memilih bahagia. Biarkan segala yang buruk itu berlalu tanpa sebarang dendam adalah pilihan terbaik yang saya ada. Menyedarkan diri bahawa kita hanya manusia, sejauhmana dan sehebatmana pun perancangan kita, takkan mungkin menandingi takdir dan ketentuan akhir dari Yang Maha Esa.

Saya masih beriringan dan bersama dengan dia dalam suka dan duka bukan lagi bagai sepasang kekasih. Tetapi sahabat .... tidak mengharap apa-apa dari dia lagi kerna rasa takut kecewa berulang kedua kali! Segala-gala diserahkan pada Yang Maha Esa .... biarlah Dia yang menentukan jalan hidup ini.

Biar berliku asal kesudahannya adalah BAHAGIA!



CK : Setiap yang berlaku ada sebab disebaliknya. Dan hikmahnya ada .....

1 comment:

  1. yup,,,:(,,,kalau kisah awk cm2,,,anje pn ade kisah tntng hari ni,,28,,,:(,,,tah lah,,harap u sabar k,,:(

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!