Monday, October 15, 2012

PANDAI MASAK!

Assalamualaikum ...





Aku suka sangat tengok blog masak-masak!
Dah la pandai masak, gambar masakan sangatlah superb!!


Jujurlah aku cakap, aku memang dengki dengan orang-orang yang pandai masak nie ...
Pandai baking segala ... tahap ketekunan yang dapat dilihat melalui gambar yang diambil tu!


Kadang aku wish, akulah orang yang sangat pandai masak dan masak sedap tu macam mana aku tengok kat blog2 masak, macam tu lah aku wish diri aku jadi macam tu ...


Tapi, apakan daya aku budak baru belajar
Dah tua-tua baru sedar nak belajar masak.


Dulu, aku bercita-cita nak jadi chef ... (sebab tu aku giler layan AFC, TLC dan Masterchef)
Tapi malang, cita-cita terhalang ...


Dapat menuntut ilmu masakan dari mak aku pun, dah cukup Alhamdulillah!!
Tak dapat jadi Chef untuk semua orang, dapat jadi Chef di hati ahli keluarga pun dan keluarga kecik sendiri pun dah cukup baik rasanya ...



Bilalah???




CK : Masak dan makan .... sungguh serasi dengan jiwa ;=)

9 comments:

  1. betul betul...dapat jadi chef keluarga pun dah memadai kan...

    ReplyDelete
  2. Jom masak-masak jom!
    CikMa pun dok asyik belek buku resepi jer... buku masak? ada dua biji kat dapur sebagai inspirasi. :)
    Masak sendiri, memang puas hati!

    ReplyDelete
  3. samala minat..xpa teruskan usaha...seorang chef hebat bermula dari biasa2 je..xpa mula2 family lepas tu kwn2 next who knows!

    ReplyDelete
  4. Saya rasa lebih kepada takde masa je nak masak2 sedap2, cantik2 je. Betul tak? Sekarang dengan penatnya, nak fikir pasal kerja lagi.

    ReplyDelete
  5. @Maryati CK byk tgk resepi kt tenet je ... bru nk start beli buku

    ReplyDelete
  6. @Pizli Mat Wazip Betul tu, tp time cuti la nk guna masa utk masak sedap2 dan cantik2 ...

    ReplyDelete
  7. dah pandai masak nanti jangan lupa pos ye kak

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!