Monday, October 8, 2012

AIS MALAYSIA

Assalamualaikum ...




Ais Malaysia nie mengimbau kenangan aku masa kecik-kecik dulu
Sape yang pernah makan ais Malaysia nie ... ??


Aku rasa sebahagian besar korang pernah makankan ...
Skang nie nak cari ais Malaysia yang dijual susah jugak kot
Tapi 1st time aku jumpa ais Malaysia dijual masa event Walk for Health aritu ...
Aku takdelah beli pun .... pandang jeeeew


Macam-macam color ... aku suka ais malaysia asam boi dan kacang merah!!


Sekali pandang macam ais pop je!


Dulu, 
Bila mak aku ajaq buat ais Malaysia sendiri
Aku pun bila dah pandai ... setiap petang buat ais Malaysia
Bila ais tu mengeras ... AKU JUAL!!
Dulu jual 10sen je pun, aku takde modal ... belasah gula dan semua perasa yang mak aku ada.

Tapi masa event hari tu, satu ketul ais Malaysia kalau tak salah aku 50sen kot ...
Boleh tahan rege dia ...
Kalau juai 20sen pun aku rasa masih untung .... ye dak?



 Kita nie, kalau rajin .... macam-macam benda boleh dijadikan duit sampingan, janji halal ye dak?







CK : Kalau aku buat ais Malaysia skang, ade ke bebudak nak beli??
 

7 comments:

  1. teringat gak zaman masa kecik...jual2 dulu nak kumpul duit beli mainan...budak sekarang x merasa mcm ni

    ReplyDelete
  2. mesti ade yg nak beli tu. best!
    saya paling suka aiskrim milo, jagung dan kacang hijau. sedap!

    ReplyDelete
  3. Kalau guna cordial boleh jual murah tapi kalau buat betul2 mcm juice dari buahan sebenar 80 sen pun boleh jual hehe.

    ReplyDelete
  4. perghhh 50 sen?? mahal ny.. aku dulu slalu tolong mak aku bt ais ni pastu jual ngan bdak skolah, 20 sen satu.. aku suka ais milo n kacang hijau.. hihihi..

    ReplyDelete
  5. yup kalo 20sen mmg dh untung...wooo mahalnye 50sen..
    suke perisa milo & asam boi :D

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!