Monday, October 8, 2012

WALK FOR HEALTH!

Assalamualaikum ...





Seminggu berlalu ...
Aku baru nak update gambar-gambar sepanjang Walk for Health
Berlangsung pada 29 September 2012!
Lambatnye updatekan?
Kekangan masa ... ada yang bertanya ke? Sudah pastinye tidakkan ...
Update pun ikut suka hati sebab blog sendiri ... heeeee

Okeh meh kita layan gambaq aje ...











Seronok join event macam nie
Walaupun aku sorang je, then jumpa member Kelab Diet Atkins (KDA) yang hanya kenal kt FB
1st time jumpa tapi si Nadia tu sangatlah peramah orangnye dan juga Saadiah yang sangat comel.
Teruja aku tengok fizikal Nadia, dari berat 83kg dapat turun ke 52 kg ... hebat!!
Dia start atkins dari Januari 2012! Hebatlah sangat ...


Bila tengok Nadia, makin semangatlah nak Atkins!!


Yang bestnya, lelaki perempuan, tua muda ... kanak-kanak semuanya ada
Yang bawa baby berdukung .... naik stroller ... semuanya join Walk for Health nie!
Baguslah bila tengok rakyat Malaysia makin sedar tentang pentingnye bersenam nie!
Berjalan kaki senaman paling mudah aku rasa kan kan kan :=)


Next time aku nak join lagi event camnie ... aku berjalan pun taklah rasa penat pun
Kalau nak compare masa aku join 10,000 langkah tahun lepas, tahun nie lagi best!
Aku boleh berjalan laju ... ankle je sakit sket, tapi still ok dah boleh potong orang kat depan ... he he

Kalau 10,000 langkah tahun lepas .... nak angkat kaki pun tak larat tau!
Lepas tu si teman tinggal aku menjauh giler ... dia sampai awal kat penamat ...
Aku baru terhegeh, tapi kali nie si Nadia cakap aku jalan laju ...


Yelah dulu masa aku join 10,000 langkah ... berat aku 65kg
Tapi tahun nie join Walk for Health ... berat aku dah 55kg ....
So, perbezaan 10kg tu buat aku berjalan dengan lebih bertenaga, best sangat!!


Kenalah disiplin atkins untuk 10kg lagi .... yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa






CK : Sorry la pic sumer takde caption ... kurang rajin!

1 comment:

  1. bestnya!!
    seronok sgt kan dpt bersenam dgn cara mudah camni.
    tapi mase event ni saya xde, balik kampung. huhuhu. ruginya rase :(
    bila lg la dpt turunkan berat ni.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!