Monday, November 29, 2010

Dibelanja Makan Juga Diberi Hadiah


Putrajaya adalah hujan selebat2nya petang tadi. Setibanya jam 5.30 petang hujan pun reda. Saya balik awal hari ini. Tak perlu bermalam2 lagi di pejabat seperti 9 hari yang lalu. Sudah penat. Letih. Juga menghilangkan segala mood yang ada. Keputusannya hari ini balik awal. 5.30 petang sudah mengangkat punggung dr workstation yg semakin kemas dan tersusun itu (baru lega mata memandang...nk sambut tahun 2011, sbb tu kemas semacam @ sbb ada audit ISO?)

Cadang2nya mahu berjumpa dengan ex-boss sy dan seorg kawan yg baik jugak. So, tempat yg dipilih oleh ex-boss adalah Pappa Rich @ Cyberjaya. 6.30pm seorang kawan dtg menjemput saya menaiki Persona barunya (teruja sket....cantik BF baru kau kan....diam2 saja dr aku!). Putrajaya ke Cyberjaya bukannya jauh sgt pun...15minit dh sampai.

Lebih kurang 6.50pm dah sampai ke Pappa Rich Cyberjaya. Sempat juga ex-boss order cuppacino yg kurang sedap itu. Dia cakap betapa lamanya tunggu kami. Sorry! Bukan sy yg lambat bersolek segala. Tapi kawan baik yg lambat jemput sy. Ini diakui oleh kawan baik sendiri.

Setibanya di sana saya terus order kuewteow soup with prawn n chicken. Boleh tahan sedap! Jujur. Ini 1st time makan di Pappa Rich. Boleh repeat nti! Borak punya borak sudah jam 8.45pm. Memohon utk mengundur diri adalah semestinya. Sbl bersurai mengikut haluan masing2 ex-boss sy mhulurkan hadiah. Oh! Amat berterima kasih. Dia gemar mberi sy hadiah.

Ex-boss memberikan sy sebuah mug besar dgn tertera nama sy sekali berserta 100 little strips of advice! Dengan kotak pink yg cantik!! Terima kasih yg tak terhingga. Selepas ini susah utk berjumpa dia lagi. Sbb dia bakal meneruskan perkhidmatannya di Kuala Lumpur sana. Tak jauh. Tapi bila org berpangkat nie...pasti akan sibuk dgn tugas2 barunya.

Sudahlah dibelanja makan. Terima kasih juga utk ini. Malah juga diberi hadiah juga! Amat2 berterima kasih.

Seorang kawan mghantar sy pulang....dgn ditemani pelbagai cerita dlm perjalanan. Entah bilalah kita bertiga akan bjumpa lagikan?? Terasa keciknya sy bila bersama mereka...maklumlah mereka org berpangkat...sy cuma biasa2 sj! Namun, tak semua org kisah ttg hal itukan. Begitu jgk dgn kami....moga silatur-rahim ini abadi selamanya. Amin.




p/s : Masih tak lupa kenangan hitam itu. Hanya kita bertiga yang tahu.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!