Friday, November 5, 2010

~Sesekali cerita itu singgah di ingatan~Seakan perit....



Diri ini belum tentu dihargai.
Malah disakiti dan dikhianati.
Semoga Allah tunjukkan jalan untuk perbaiki semua kesilapan.

Mengenang kisah semalam
Semalam yg penuh dgn airmata
Semalam yg penuh dgn tanda tanya
Persoalan tanpa jawapan

Hari ini
Ingin kembali senyum
Menepis segala kesedihan
dan
jua
KEKECEWAAN
yang
pernah
menghuni
HATI KECIL INI

Hati ini
tidak terlalu kuat
juga tidak terlalu kental
untuk disakiti
untuk dilukai
untuk dikhianati

Parut kecewa masih ada
jgn ditoreh lagi kesan luka lama
sesekali
airmata
tetap bergenang
mengenang cerita semalam
yg amat menghiris perasaan!

Namun, aku tetap bangkit
demi sebuah kehidupan
hilang kamu sebagai kekasih
ttp masih punyai kamu sebagai SAHABAT

Aku senyum....walau tidak lagi selebar waktu kau datang dlm hidup ku!
Bersyukur...Allah masih limpahkan aku kekuatan & jua kesabaran
mengenang terus diri mu sbg SAHABAT!

Biar aku dilimpah dgn kata keji oleh mereka yg tidak tahu cerita
Biar mrk menghukum
Sdgkan Tuhan yg layak menghukum pun tidak sekejam mereka
Kerna bagi ku Allah lebih tahu segalanya
Segalanya perancangan terbaik buat hambaNya
Dan aku semakin percaya bukan semua yg kita sayang itu
Allah ckp baik utk kita!

Aku serah hidup ku pada mu Tuhan
Aku seakan serik utk membuat perancangan....

p/s : Berbaik dgn semua org, jgn mengkhianati perhubungan....pasti hidup mu bahagia! Percayalah Allah ada dgn kamu. Biarlah segalanya Allah yg membalas....bukan sy!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!