Tuesday, November 2, 2010

~Emosi Bila Sendirian~

Tekun saya membelek facebook kawan2. Best dan menarik dibaca. Apa yang sy amat suka bl belek facebook kawan2 nie...adalah cerita ttg family dan anak2. Cukup buat hati kecil sy tersentuh. Tambah2 kalau sy ada kat rumah sendirian. Seronok baca komen kawan2 dlm facebook ttg anak termasuk juga sy yg memberi komen.

Siapa yang tak nak anakkan? Semua orang kalau boleh ingin punyai zuriat sendiri (Wpun ada yg buang anak...mcm buang anak kucing! Opsss itu sy keluarkan dr kategori ini, sy berbicara soal manusia normal yg mengasihani dan menyayangi). Tambah pulak hari ini sy baca Berita Harian..front page.."Bayi RM21,000!". Zaman sekarang semuanya diperdagangkan termasuk manusia....asal barang jadi duit! Bayi malang yg dijual pada front page BH tu SANGAT COMEL! Sampaikan kawan sy ckp...:klu tak nak anak tu bagi saya!". Tapi kau ada RM21,ooo ker nak amik anak tu? Tak dak kan?

Walaupun org tgk sy happy, cool n relax semacam...tapi jauh kat sudut hati sy..."bestnya klu sy ada zuriat sendiri yg panggil sy 'mummy or mama'...mesti bahagiakan!". Utk meredakan rasa hati sy...kdg2 sy buat mcm sy nie tak suka kanak2! Sbb klu sy terlalu layan kanak2 lagi hati sy cepat tersentuh! Hati perempuan normal...mcm mana pun mesti ada keinginan punya anak sendiri. Buat masa sekarang Allah masih menentukan takdir hidup sy sendirian....sy menerima dgn redha dan cuba tabahkan hati. Cuma hati ini ada masanya terdetik...kalau sy benar2 mampu dr segi kewangan untuk mengambil anak angkat mengikut prosedur yg sah...Insya-Allah akan sy buat! Tapi sy ibu sy kurang merestui niat baik sy....ibu ckp sy muda lagi...dan pasti akan ada jodoh buat sy dan sy mampu lahirkan zuriat sendiri.

Seronok tengok kawan2 bahagia dgn family dan anak2. Sy seolah menumpang kebahagiaan mereka tanpa mereka sedar! Terima kasih kawan2. Byk rasa yg tersimpan di hati kecil ini. Biarlah yg mengetahui hanya Dia Yang Maha Mengasihi.....hidup ini akan sy tempuh dgn penuh kesabaran! Moga pasti sy juga menjadi seperti kawan2 sy itu. Amin.....




p/s : Ada baik ada buruk yg perlu ditelan...ada pahit yg sayang utk dibuang. Di sebalik senyuman terselindung tersemat ketabahan dan tanda tny yg tidak terungkai. Memilih melupakan episod lama dgn tidak mengungkit segala yg lepas. Memula episod baru.....biarkan mungkin dikecam oleh mereka yg tidak tahu....apa sebenarnya??

1 comment:

  1. hidup tak selalunya indah.tapi yang indah tu selalu ada dlm kenangan. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!