Sunday, November 28, 2010

Ke Kenduri Kahwin

Walaupun sibuk dgn kerja-kerja di pejabat, sy masih mampu luangkan masa untuk menghadiri kenduri kahwin Afadruskee & Zaihasra! Petang tadi amik masa ofis lebih kurang 2 jam untuk ke kenduri kahwin Afad di Sg Merab sana. Sekarangkan musim cuti sekolah. Dah pasti banyak jemputan ke kenduri kahwin.

Masa saya kecik dan remaja dulu, mak ayah saya kurang galakkan saya ke kenduri kahwin nie! Tak tahu apa alasannya. Disebabkan dah terbiasa, jadi saya rasa malu skit nk hadiri kenduri kahwin kat kampung. Bila dah bekerja pun jarang2 sgt saya pergi. Cuma untuk tempoh 2-3 tahun ni sahaja saya telah ajarkan diri utk membiasakan diri ke kenduri kahwin.

Rasa malu berhadapan org ramai di majlis kahwin pun dah kurang! Rasa seronok pulak! Kalau yg kahwin tu kawan2 sendiri....dah pasti hadiah perlu dibeli. Pemilihan hadiah tak perlu yg mahal, tp perlu ikhlas! Itu yang dipentingkan. Kalau pergi kenduri kahwin ke rumah saudara2 terdekat cuma bagi duit dalam sampul sahaja (untuk ringankan beban tuan rumah yang telah keluarkan belanja yg byk masa kenduri kahwin).

Makanan kat kenduri kahwin pun macam2 ikut tempat dan negeri!! Teruja sungguh. Kadang2 jumpa juga makanan yg tak pernah langsung dijamah!

Untuk Afadruskee & Zaihasra... "SELAMAT PENGANTIN BARU,
SEMOGA KEKAL BAHAGIA KE HUJUNG NYAWA!
JADILAH SUAMI ISTERI & IBUBAPA YANG BAIK"



Cantiknya....biru! Ini kenduri di Perak
Seputih salju...."aku mencintaimu, aku harap kau jua begitu!"
Ini gambar petang tadi


Sumber gambar : fesbuk encik afad



p/s : Suka melihat kebahagiaan kawan2....buat diri ini rasa happy jugak


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!