Saturday, December 29, 2012

APA AKU BUAT HARI INI??

Assalamualaikum ...




Pagi tadi plan nak ke Alamanda lagi ... tapi .....


Kurang rajin nak keluar rumah arini ... rasa nak lepak rumah, walaupun anak buah kat office aku call berkali2 tanya perihal kerja. Rajinyekan weekend pun call aku. Tanya itu ini. Ikut hati malasnya nk jawab call sebab nak cerita ceriti soal kerja. Weekend nie bai, nak rehatlah! Kang tak jawab macam tak bagus plakkan! Nanti bila aku minta tolong siap itu ini, dorang tak nak plak ... so, baik jawab jew! hiks ...



Arini weekend yang bermakna juga untuk aku, walaupun aku bangun lambat sangat pagi tadi. Terbabas dari waktu biasa. Apa aku buat hari nie yek???? Jenguk sket ... he he he



8.00am - Bangun tidur! Bagusnye kau kan!!!! Skip jogging sebab dah lewat sangat ....

8.15am - Gosok wajah (amalan menggosok wajah bila bangun tidur, utk awet mude ... dah mengurangkan kedutan. Normally bila kita bangun tidur, wajah akan berminyak ... so u'olls gunakan jari jemari gebus tu mengurut wajah - urutan ke atas!) lepas tu gosok gigi dan minum 500ml air suam! Lagi bagus, minum air suam sebelum gosok gigi. Nak tahu kenapa google sendiri!! Jangan nak geli-geli plak yek ...

8.30am - Check FB ... say hi! bagai kat FB then ... perah otak nak hapdate blog

9.00am - Basuh pinggan ... kemas dapur!

10.00am - Breakfast ... secawan old town white coffee + 2 biji telur rebus + mayonis! nyummmmm

10.30am - Layan tv! Of course la AFC channel jadi pilihan ;=)

11.30am - Angkat pakaian di ampaian dan mula membasuh baju yang 2-3 hari lepas. Tak susah ... on je washing machine, masukkan sabun ... kemudian baju. Okey start! Boleh buat keje lain plak ...

12.00pm - Mula menyapu sampah dari bilik ke bilik hingga ruang tamu .... cuci kipas .... okeh, start mop rumah! Anggaplah sebagai exercise sebab pagi nie tak jogging dan tak sempat workout pun macam selalu!! 

2.30pm - Baru siap kemas mengemas ... kemudian take a bath! Emmmbekkkk bau kambing kampung sudah. hahhahahahah

3.15pm - Solat Zohor .... qada la kau punya Subuh yang terbabas tu ye nak!!!


3.30pm - Sambung tengok TV lagi ... okeh, kalau aku dok rumah memang jadi hantu TV memanjang ;=). Sesambil menjawab call dari si teman yang jauh di mata ... hu hu hu

4.00pm - BLOGGING la, apalagi kan .... habis rehat aku nak sambung kemas bilik belakang plak! Nak susun sume buku .... sebelum tu, oldtown white cofee secawan!!!


Jemput minum! Arini aku skip lunch sebab perut tetiba rasa kenyanglah sangat .... hu hu. Jangan tiru amalan ini tak bagus ... jgn skip makan.









CK : Tak jadi pi Alamanda .... Putrajaya ujan!


2 comments:

  1. hihi..sy dok umh mmg x rjin ngemas.sbb tu x suke sepah brg.sbb mls kms..dok dapo rjin plk msk.

    ReplyDelete
  2. hihi..sy dok umh mmg x rjin ngemas.sbb tu x suke sepah brg.sbb mls kms..dok dapo rjin plk msk.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!