Thursday, December 13, 2012

KEDEKUT WIFI ?

Assalamualaikum ...




Hye .... selamat pagi!



Setahu aku kebanyakan wifi ada password ... kecuali kadang-kadang kat kedai mamak dia bagi free wifi sebab nak tarik pelanggan. Satu hari tu aku ada la lepak satu kedai makan nie ... memandangkan hp aku non hado tenet, so refresh la kot-kot ada wifi free. Kalau ada Alhamdulillah ... bleh update status FB. Kalau takda ... aku tak kesah, bleh makan dengan senang hati. Memandangkan kerja aku takdelah memerlukan aku berkepit dengan internet 24jam ... rasa rugi plak nak langgan internet kat hp nie. Hp pun bukan android ... rasa tak berbaloilahkan ....


Masa dok kat kedai makan tu .... ini yang aku dapat ..."NakInternetByrla"! hu hu .... walhal ko nye wifi ada password lagi. So, takyah la letak id ko camtu ar. Eh, aku komplen kat sini ... sure nti ada yang akan cakap, "sukahati la id dia ... nk letak papepun!".




Takdelah ... cuma nak gelaklah ... menonjol sangat kedekutnya tu. Kalau share pun ... dapat pahala pe? he he he itupun kalau ikhlaslahkan.

Bila aku pandang je berkali-kali ... buat geleng kepala berulang kali. Haish ... macam-macam oranglah! Apa-apa jelahkan, asalkan tuan punya wifi nie happy hidup dia.




#peacenowar!!





CK : Semakin ceria ;=)

5 comments:

  1. Riaknya! Mcm die sorang je ade internet...pegidah!

    ReplyDelete
  2. sebab ramai sangat yang kede. sekarang ni. sebab tu lah syarikat tenet kayo rayo.

    ingat lagi my sis belajar kat kulim. ada jiran sebelah umah dia apply streamyx. sekitar dengannya pun dia bagi pakai. free je.

    ReplyDelete
  3. hahaha. 1st time tgk nama ID camtu. kelakar sungguh!

    ReplyDelete
  4. adei.. lawak la. startegi yang memang tak akan ada org nak bayar pun. kalau le cam ni bunyinya. saya pun tak hingin nak bayar tuk tenet.

    kasar benor username tu kan..

    ReplyDelete
  5. wahhh sgt berterus teras empunya internet tu kan.. tp kalao dah ade password dah teranglah kita tau die xnak share kan..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!