Sunday, December 2, 2012

REZEKI TAK DIUNDANG, DATANG DISAMBUT RIANG!

Assalamualaikum ...





Firstly, terima kasih dekat mummy and my bff .. June! Terima kasih sebab sudi deliverykan bubur durian, pulut kukus dan buah rambutan. Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari. Tambah-tambah plak rezeki yang ada bau derian. Suke!!!


Kul 8.30pm tadi, June dengan mummy datang hantar rezeki nie buat aku. Sukelah sangat. Dapat juga aku bau derian nie. Bukan setakat dapat bau tapi juga dapat makan. yeee Alhamdulillah. Balik kerja tadi belum makan pun lagi. So, dah ada rezeki nie bolehlah makan dengan seribu senyuman. Eceeeeeeh ...


Banyaknye mummy dan June bagi bekal nie. Tak habis aku nak makan sorang. Ini mahu 3-4 kali hadap baru habis. Aku ingat June hantar bubur durian ngan pulut je tadi. Rupanya sekali dengan rambutan. Adooooi boleh sengkak makan. 


Bubur durian! Sedap sangat ... pekat dan aku suke sebab dia tak manis. Aku nie jenis manusia yang takbleh makan manis-manis ... tekak tak boleh terima! Opppps lupa nak cakap ini bukan meu Atkins Diet ye. Aku cuti diet arini tapi bukanlah sebab bubur durian nie ... tapi sebab perut aku tak sihat dari pagi tadi. So, bolehlah cheat!! 


Aku sebenarnya tak reti makan bubur durian dengan pulut. hu hu .... dulu dah pernah cuba. Tapi tak lepas juga. Tak retilah. Aku ni stail ayah aku ... kalau makan durian, durian je ... takdenya nak makan durian dengan pulut + santan. Kalau makan pulut biasanya makan dengan kari ayam, sambal bilis tak pun ikan kering.


So, bila mummy bagi pulut durian ... aku dah terfikir nak makan pulut ni ngan ape. Bubur durian no hal punya ... takde roti pun aku leh makan saje camtu je!! No hal ... boleh telan dengan jayanya!!

 


Akhirnya, aku goreng nugget untuk makan dengan pulut tu. Lepas tu ada sket acar buah yang aku panaskan. Terus hadap dengan sukahati! Jangan tatau 2x aku tambah pulut nie .... skang perut aku neh dah buncit. Sengkak makan pulut dengan nugget .... bubur durian 2 piring!!!!!!



Sekarang nie tengah layan drama Ke Pintu Syurga di TV3 dengan perut yang kekenyanganlah amat!! Blurrrrrrrrrrrrrrpppppppppppp .... bau durianlah!! Alhamdulillah .....





CK : Pagi tadi dok demand durian kat si teman ..... tapi dia balik kampung la plak!!

2 comments:

  1. CK, hantarlah sket pulut & kuah durian tu.. my feberet la... :)

    ReplyDelete
  2. owh.. jgn kau tayang bubur durian itu. ianya terlalu menggodaku.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!