Saturday, August 20, 2011

Berbuka Puasa di Tomyam 3000, Kampung Baru KL

Assalamualaikum ...


Cerita berbuka puasa 2 hari lepas. Penat berjalan SOGO, Jalan TAR dan Jalan Masjid India. Bila time berbuka cuma minum air twister dan kurma coklat sahaja dalam kereta. Dah pusing-pusing area Kampung Baru KL, semua restoran penuh. So, decide makan lepas orang lain dah berbuka.


Lebih kurang 8pm baru kami terus ke Kampung Baru sekali lagi. Repeat makan kat Restoran Tomyam 3000! Kali pertama makan kat sini Mr. Z dan Lavender yang bawa. Selalunya kalau kami ke KL, puas pusing dan shopping pasti slot makan tu akan balik ke Kajang atau Bangi! Sekarang ni dah tak perlu. Baru tahu kat Kampung Baru tu ada restoran makanan yang sedap dan harga memang berpatutan.




Kalau nak tahu Restoran Tomyam 3000 ini sebaris dengan Masjid Kampung Baru. So, kalau pergi tak perlu masuk ikut gerbang Kampung Baru, boleh terus masuk ikut simpang ke masjid. Senang je nak cari! Restoran ini nampak macam biasa sahaja. Tapi selesa jugak dan luas. Paling penting menu dia sedap dan harga memang berbaloi!





Gambar kat atas nie menu pertama kali saya jejak ke Restoran Tomyam 3000. 2nd time datang kami tetap order kerapu sweet sour! Ikan dia segar dan rasa dia sama jer macam sebelum nie. Kemudian up dengan sup ayam kampung. Memang sedap!! Sorry gambar takde ... masa tu dah lapar sangat. Sampai je makanan terus Bismillah dan ngaaaap dengan penuh selera! Alhamdulillah ....


Kalau korang rasa nak berbuka puasa kat luar, bolehlah cuba makan di Restoran Tomyam 3000 nie. Memang berbaloi rasanya!! Harga pun takdalah menyekat nyawa ... he he he/


Oklah nanti sembang lagi. Nak gi keje. Bubye! (",)




CK : Apa nak masak petang nie???




10 comments:

  1. pagi2 dah nmpaktomya...adei.. situ mmg murah...^^"

    ReplyDelete
  2. demmm! laparr nya. dugaan bila berblogwalking time tghari nie -_-

    ReplyDelete
  3. Senyum > sedap kan....boleh pergi lagi nanti


    Asyikin > sbar2...dugaan bulan puasa nie

    ReplyDelete
  4. menyelerekan!!!macam nak try esok ni.nyumnyum.

    ReplyDelete
  5. sdpnya...sy nk gak..nk smanggkuk bsr..

    ReplyDelete
  6. Ada no tel x kedai tomyam 3000 tu

    ReplyDelete
  7. Ada no tel x kedai tomyam 3000 tuh

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!