Friday, August 12, 2011

Jenguk Juadah Berbuka Puasa Hari Ke - 12!

Assalamualaikum ...


Petang nie beriya benar saya nak upload gambar juadah berbuka puasa! Ada 3 yang homemade then ada 2 yang dibeli. Rasa tak sabar nak berbuka dah! Aura memasak melonjak-lonjak sehari dua nie. Plannya nak buka puasa kat luar. Sebab lepas berbuka nak pergi Seremban jumpa si Lavender yang demam. Sian! Tapi mood nak makan luar ... MALAS!


Saya je yang nak jumpa Lavender. Even tak sembang panjang ... kami cuma senyum2 gelak2 je! Sebenarnya saya tumpang mengikut driver bertauliah ke Seremban. Alang-alang dah lalu jalan yang sama dan esok pulak cuti! Mengekorlah apa lagi!! Eh ... cuti ke saya esok? Rasanya kene kerja. Takpe tak kisah. Lagi tak kisah bila dengar-dengar imbuhan Kerajaan akan masuk pada 15 Ogos! Yeeee ... suke! Alhamdulillah.


Lambat lagi waktu berbuka ... ermmm tak sabar nk jamah masakan sendiri! Eh ... sedap ke?? heee. Jom layan apa yang saya masak hari nie ... dan apa yang dibeli pulak??




Menu yang saya masak. Sayur campur blackpepper. Sambal ikan sardin segar. Masak lemak cili api telur! Yummie .... mudah sangat! Main campak-campak. Rasa tak tahu lagi. Tunggu time berbuka karanglah nak tau rasa dia lulus atau sebaliknya.




Menu yang saya beli. Ayam golek madu. Tembikai! Air mata kucing. Tiada dalam gambar ye. Yummie...berganda-ganda!! Seronok je nak berbuka hari ini. Oklah saya nak siap-siap. Sampai jumpa lagi ye! 



Tq datang belog ini. Sayang korang!!



CK : Putrajaya hujan ... lebat!!

2 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!