Friday, August 26, 2011

Happy Birthday In Advance Katanya ...


Assalamualaikum ....


Seronok! Teruja dan amat suka. Ada 2 entry saya asyik cerita pasal my new toys. New toys ya. Si Lavender dah bagi signal untuk saya menciwi pasal toys yang saya dapat. Tak sangka dan syukur sangat. Memang dah lama saya idam nak beli toys nie sendiri. Sebab minat nak main-main ngan toys nie. Nak cuba benda-benda baru.


Minggu lepas ikut Inchik Babah cari barangan elektrik. Bab mengekor memang laju. Pantang ajak pergi tengok barangan elektrik cepat je setuju. Inchik Babah sedang survey fridge dan TV LCD. So, saya pun mengekor dengan rela dari sebuah ke sebuah electrical shop. Penat juga keluar masuk dari satu kedai ke satu kedai. 


Tapi tak sangka penat tu berbaloi! heeee. Dia sibuk-sibuk tengok TV LCD dan fridge ... dan saya menyibuk tengok toys yang saya idamkan sekian lama. Tengok je ... pendam hasrat nak beli hujung tahun kononnya. Tapi bila ditanya, "nak ke? amiklah ...".


Eh! biar betul dia nie. Saya kan pantang dipelawa. Pelawaan dari mereka yang rapat dengan saya je. akan dilayan. Yang tak berapa rapat dan kurang kenal tu ... pelawa pun masih ada istilah jual mahal. Tak tahu apa niat orangkan. Yang rapat nie kita dah kenal hati budi sikit-sikit. 


Toys yang saya maksudkan tu ... ELECTRIC OVEN DAN  HAND MIXER! Cornell and Phillips. Suka yang amat. On the way balik, dalam kereta Inchik Babah cakap ... "Ini hadiah hari lahir!". Aiks ... rasanya hari lahir saya lambat lagi. Rupanya saya dah lupa birthday sendiri. 11 hari lagi. Lambat apanya. Dah masuk usia remaja purba dah. hu hu




Electric oven yang dah berada kat rumah. Cuma belum rasmi. Memang puashati la bila dapat. Cuma katanya jangan lupa ayam panggang dan kek untuk dia nanti. Okeh yang tu kena tunggu la. Bagi masa untuk belajar. Sebabkan saya suka makan ayam ... maka lepas nie akan makan ayam panggang hari-hari. hu hu





Lepas dah nak bayar electric oven tu ... terpandang pulak hand mixer dengan harga promosi. Apa lagi dia up satu lagi toys. heeee terima kasih awak. Red Velvet mesti sampai depan rumah awak lepas nie. he he he.  Tu .. salesman HLK Plaza Citra Kajang yang sangat baik. Peramah. Memang kitaorang suka dengan layanan dia. Nama dia AFIQ. Takdalah macam salesman kat Courtmammoth tu ... serius je bagi penerangan. Sepatah tanya sepatah jawab. Macam nak tak nak je layan. Sama juga dengan Sen Heng kat Bangi tu, tak sporting langsung. Pandang orang pun senget-senget je. Si Afiq nie bagus sangat ... dia bagi banyak info. Kami decide nak beli barang kat HLK nie selepas survey lebih dari 7 buah kedai elektrik sekitar Kajang dan Bangi. HLK Plaza Citra Kajang nie yang terbaik buat kami setakat nie. Thanks ya Afiq ... awak memang cukup bagus. Sesuai sangat jadi frontliner. Sebelum kenal Afiq nie ... kami dah kenal dengan seorang chinese, Jason. Tapi dia cuti hari tu. Dia pun sangat bagus jugak.





TV LCD yang bakal menjadi milik sendiri. Tengah kumpul-kumpul tin kosong nie. Buat tukar dengan duit. he he. Insya-Allah ... hujung tahun ni dapatlah sebijik kot. Tapi yang nie ... memang beli sendiri. Nak orang bagi je memanjang memang kena lepuklah. ha ha ha.


Apapun ... terima kasih awak bagi saya hadiah tu! Tak sangka awak nak kasi. Memang buat saya teruja. Dah tak sabar nak guna toys tu nanti. Birthday lambat lagi tapi hadiah dah sampai dulu. yehaaaa.




Oklah ... Lavender....meh main-main ngan toys saya nanti. he he he




CK : Sedang siap-siap nak balik kampung dah!

4 comments:

  1. yeayyy!!!! akhirnye terjawab jugak. okeh lpas ni sile merajinkan diri dgn menggunakan toys tu yeh. owh dan jgn lupe untuk kami merasa. hihihihihi.

    ReplyDelete
  2. alahai, lupe plak nk ckp.

    Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin. nanti kite pegi braye sesame yeh. ;p

    ReplyDelete
  3. alor..ni la brg elektrik impian sy.. tv lcd dh ada..hehe..

    ReplyDelete
  4. waa..seronoknya ada toys baru. Boleh imagine betapa seronoknya awak.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!