Wednesday, August 31, 2011

Merdeka! Moga merdeka hati dan akal juga

Assalamualaikum ...


SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE-54!




Alhamdulillah ... negara kita Malaysia telah menyambut kemerdekaan ke-54. Susah payah pejuang-pejuang negara dahulu menuntut kemerdekaan dan hasilnya adalah hari ini. Keamanan. Kestabilan politik, ekonomi dan sosial. Malaysia makin dikenali. Sebuah negara membangun yang makin menempa nama di persada dunia!



Perdana Menteri-Perdana Menteri Malaysia. Credit SINI.


Walaupun saya bukanlah lahir sebelum Kemerdekaan Malaysia, tetapi sejarah menuntut kemerdekaan tetap dipelajari dan difahami sebaiknya. MERDEKA! bukan hanya pada jeritan dan mengibarkan jalur gemilang. Tapi merdekakanlah akal serta hati kita ... jangan biar dijajah tanpa kita sedari! Penjajahan tanpa disedari akan buat kita semakin lalai dan lupa. Penjajahan minda menyebabkan kita ... tidak bebas dalam segala hal!


Saya bangga jadi ANAK MALAYSIA, biar pun menjadi anak selepas Merdeka! Hargailah kemerdekaan negara yang telah menjadi milik kita! Kita lupa. Kita lalai. Sekejap sahaja pasti akan dijajah semula. 


Untuk Malaysia dan pemimpin-pemimpin NEGARA MALAYSIA ... semoga terus aman dan makmur, dijauhkan dari segala huru hara dan perhimpunan haram dan semoga kestabilan politik, ekonomi, sosial terus menjadi milik kita dan negara. Amin ....


Buat pemimpin-pemimpin NEGARA MALAYSIA .... memerintahlah dengan adil dan saksama, amanah, bertanggungjawab .... jauhi rasuah!!


Bapa Kemerdekaan Malaysia. Tungku Abdul Rahman Putra Al-Haj



MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!




CK : Merdeka dan Raya di kampung .... bahagia!!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!