Thursday, July 26, 2012

JALAN, ORDER & MAKAN : WARUNG TEPI JALAN, PERSIMPANGAN KAMPUNG ARAB NEGERI SEMBILAN

Assalamualaikum ...





Entry ini seakan kejam sebab dipublish pada bulan Ramadhan, dah tu di siang hari plak tu. Ampun maaf ye kengkawang. he he he! Dah berhari-hari gambar dok dalam draf, tapi tak juga dok karang cerita. Bulan puasa nie mood aku memang malas bebenor nak up cerita. Balik keje dah penat. Penat berjalan dekat Pasar Ramadhan Presint 2 tu. Sekali pergi sampai 2 kali pusing, tapi tak beli apa sangat pun. Balik-balik beli ayam bakar ajelah. Itu je yang nampak menyelerakan, yang lain semua tak pandang dah!


Cerita nie sebelum puasa, semestinyalah sebelum puasakan ... sebab menu makan tengahari yang kami hadap. Masa nie 2 minggu sebelum puasa. Time tu tengah sibuk dengan Floria. Tapi ada masa lagi dok pi jenjalan ke Port Dickson. Nak release tensionlah kononnya. Rasanya kekecohan dan huru hara kat office tu amat menyesakkan hati sendiri, tu yang bawa diri nak lapangkan kepala sendiri.


Berbalik kepada cerita dekat PD, masa kat PD dah time tengahari, perut memang laparlah sangat sebab pagi tu cuma makan roti je kot. Sehari dekat PD, memang aku tak diet atkins pun. Memang dah set cuti dari diet time tu. Jalan punya jalan jumpalah warung makan nie, sebenarnya aku dah selalu sangat lalu dekat area Kampung Arab nie dan menyimpan hasrat terpendam untuk makan dekat warung nie. Bertahun lamanya jugalah memendam hasrat!


Sekali hari tu, si teman tanya nak lunch kat mana ... aku pun habaqlah kat dia kat mana aku nak pi. Dia ok, apa lagi teruslah ke sana. Makanan dekat sini boleh dikatakan agak sedap juga, warung dia bersih dan harga makanan pun berpatutan. So sesuai sangatlah aku nak suggest untuk korang pun try juga nanti nanti.



Ini warung yang aku maksudkan. Dia terletak betul-betul dekat persimpangan traffic light nak masuk ke Kampung Arab dan Shellgate. Agak mudahlah nak nampak. Cumanya nama jalan tu aku tak pasti plak. Lupa nak tanya si teman.




Nanti kalau korang nak pi, nampak signboard nie ... dekat sebelah tu je warung dia. Lauk makan tengahari nie boleh dikatakan banyak jugalah. Dah poie Nismilan, masak lemak cili api memang takleh tinggallah. Kalau tak, tak bestlahkan ...



Ini menu yang aku ambil. Nasi separuh, ayam masak lemak cili api, pucuk ubi masak lemak cili api dengan tempe. Sambal belacan dia boleh tahan sedap. Masak cili api dia pun best jugalah!


Yang nie si teman punya menu. Masak lemak juga ... tapi ikan keli la. Aku suka rasa ikan keli dia. Segar dari ladang!! Makan simple-simple, tapi Alhamdulillah berbaloi dengan harga. Sekali dengan air cuma RM12 kalau tak salah aku. Okeylah kot kan ...




Jangan leleh air liuq ye ... lap lap sket tu! he he he ... ! Okeh selamat berjalan ke sana dan mencuba!!






CK : Ada yang ajak berbuka puasa di Laman Perdana petang nie ....

1 comment:

  1. sodapnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.......>_<

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!