Sunday, July 29, 2012

HANCUR BERDERAI

Assalamualaikum ...




Buka puasa tadi aku berbuka dekat kedai je dengan si MB. Lepas berbuka terus balik dan si MB balik kampung sebab lepas terawih ada mesyuarat pasai program berbuka puasa. Aku plak time berbuka tadi makan nasi putih sebab arini rasa penatlah sangat dari tengahari tadi. Dahaga tak ingat. Nak kata tak sahur, aku dah sahur makan murtabak lagi dengan 1 liter air suam. Ish, tak cukup lagi ke?


Balik rumah je terus pergi mandi, then rehat-rehat kat ruang tamu sambil layan depan tv. Memandangkan aku memanjang tidur depan tv ... so memang aku dah siap toto awal-awal lagi kat sofa. Lipat baik punya. Nak tidur terus bentang kat lantai je. Aku nie malas tidur kat katil dalam bilik sendiri ... rasa cam susah nak bangun sahur karang. Kot ada yang terlajak. 


Tadi masa nak lepak depan tv, aku pun angkatlah toto nak bentang kat lantai. Sekali aku angkat toto tu tersadung plak pasu kaca atas coffee table aku. Terus ....... hancur berderai bila kaca bertemu lantai. Nak cakap ada dah. Tak terkata!



Kecuaian aku! Langsung tak hati-hati masa angkat toto tu. Sedih tul, pasu kaca dan kelopak bunga tu dahlah boss lama aku hadiahkan. Ermmmm .... memang takde rezeki. Selalu memang aku jaga baik punya. Anak buah aku datang pun takda pun dorang usik. Sekali tu, jatuh pecah kat tangan sendiri!


 


Dalam penat-penat terpaksalah sapu bersih kaca tu dengan bunga-bunga tu aku sapu dan buang. dah tu habuk kaca tu kenalah vacum. Kang ada plak kaki yang tertiba berdarah plak. Dah dekat 4 tahun aku dok umah nie, inilah kes pertama barang jatuh hancur berderai camnie. Kepala nie mulalah fikir bukan-bukan. hu hu hu


Harap-harap takde apelah yang buruk berlaku .... ye dak??






CK : Letih buat roti jala ...


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!