Sunday, July 8, 2012

ULAT GONGGOK

Assalamualaikum ...







comel pulak tengok heeeeeeeeeee


Masa kecik-kecik dulu, ulat gonggok ni seakan macam 'kawan' untuk aku. Kecik-kecik tak reti nak rasa geli. Asal terjumpa ulat gonggok kat mana-mana batang kayu atau yang tersesat dalam rumah, pasti aku akan sekat perjalanan dia. Ambil lidi ... sekat jalan dia, tak pun guna jari sendiri nak sekat dia jalan lepas tu usik-usik badan dia kasi dia bergulung! Kecik-kecik dulu agak nakal juga, tapi dekat rumah je ... dekat sekolah aku rasa, akulah paling baik sebab sangat pemalu!!


Sekarang nie, kalau nampak ulat gonggok ... jangan haraplah aku nak pegang. Geli! Bila dah besar-besar nie, perasaan geli tu dah ada ha ha ha ha!! Lagipun takkan nak main-main macam zaman kanak-kanak hingusan juga kot. Biarlah ulat gonggok tu merayap dengan bebas, macam mana aku yang suka pada kebebasan.


Bila dah dewasa nie terfikir juga aku, 'apa perasaan ulat gonggok bila aku kacau ganggu perjalanan dia?'. Ulat gonggok ada perasaan ke?? Mulalah letak diri sendiri kat tempat ulat gonggok tu, kalau aku tak suka orang kacau hidup aku, rasanya ulat gonggok pun macam tu juga kot ... agak-agaknyelah!!






CK : Tq to si teman sebab amikkan pic comel ini!!

2 comments:

  1. umah dni skang ni Ya Rabbi... merata2 ulat gonggok. dah macam pusat pembiakan ulat gonggok... tapi syukurlah.. better ulat gonggok bermastautin sini daripada lipan.. lipan ni berbisa.. ulat gonggok kadang2 tengok rasa nak kacau2 dia.. hahaha kijamsss kan dni ;p

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!