Saturday, August 17, 2013

AKU DAN AYAM ... AYAM DAN AKU

Assalamualaikum ...



Tiba-tiba aku terfikir satu perkara yang menjadi kesukaan aku.
AYAM!
Aku suke makan ayam. Suka sangat ...
Nak-nak ayam goreng dan ayam panggang ...

Dia tak suka makan ayam. Bukan tak makan langsung. Tapi tak berapa suka.
Kalau makan dengan dia, dia lebih prefer ambil ikan selain ayam
Kecuali tiada pilihan lain ... dia paksa tangan dia untuk suapkan ayam ke mulut.

Pernah dia cakap ... "ermmm rasanya saya kena suka makan ayam sebab awak!"
Pernah juga dia cakap ... "nanti kita dah kahwin, saya tak nak beli ayam hari-hari untuk awak masak ...!"
Pernah juga dia sambung cakap ... "saya nak ajar awak suka makan ikan hari-hari nanti ...!"

Aku? ermmmmm ... "saya makan ikanlah la, bukan tak makan langsung"
Cuma kalau ada ayam goreng ke ... ayam panggang ke ... selera makan saya rasa macam best sket.
Itu je ... he he he

Dinner aku semalam ... ayam panggang versi gorjes terlampau cicah sos sambal pedas indo!

Sisa bujang yang ada nie, macam hari-hari nak makan ayam.
Risau kalau tak jumpa ayam dah bila dah kahwin .... ekekekeke
Tau nape ... sepanjang aku suruh dia beli nasi campur. Pasti nasi campur untuk aku ada ikan!

Okeh pasnie belajar makan ikan .... sebab katanya lagi, "ikan ada omega 3 yang baik untuk otak ..."
Aku sambung, "eh ... ayam boleh bertelur. Telur dia boleh buat sambal telur pecah yang awak suke ...!"

Kalau takda ayam, takde telur ayam tahu! Walaupun aku tak tahu ... ayam ke telur dulu yang keluar??




CK : Dari pagi tadi sampai skang tak sudah lagi mengemas. Baru settle part ruang tamu. Bilik 1 ... 2 ... 3 belum wat papepun laie.

2 comments:

  1. seriusly ayam tu nmpak sedap sangat..boleh la ajar resepi nk buat ayam tu kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sedap la kalau dh namanye ayam....recipe nie amek. cuba la try panggang...

      http://www.rempitkehidupan.my/2012/05/diet-ayam-panggang-halia-cili-api.html

      Delete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!