Saturday, August 17, 2013

TAK SUKA BOSS

Assalamualaikum ...


Errmmm tak tahu nak mula entry nie macam mana ..
Patutnye lepas raya nie semuanya baik-baik je
Tapi aku tak tahu kenapa, last week aku keje awal lepas raya.
Isnin dah masuk keje, time tu immediate boss aku tak masuk keje lagi

Dia masuk keje pun dah penghujung minggu
Ntah macam mana bila dia masuk je office aku rasa tak suka sangat kat dia
Bila pandang muke dia rasa membuak nak tukar department
Seriously aku tak suka cara dia layan aku as his staff 
Dia langsung tiada ketokohan untuk jadi boss, ketua ... pemimpin.

Hubungan aku ngan dia sebagai boss memang langsung tak baik
Cumanye disebabkan dia boss, apa yang diarah aku akan buat kecuali perkara yg diarah itu macam tak masuk akal untuk aku buat. Senang cakap, kalau aku buat jerat diri sendiri.
Sebab itulah immediate boss tu tak suka aku. Sebab aku bukan jenis yes, boss!! Bukan bukan ..

Kadang aku rasa tak dapat nak maafkan immeadiate boss tu sebab dia suka sebar cerita bukan-bukan.
Dia hasut pegawai atasan untuk hentam sesetengah pegawai lain. 
Dia cakap pandai tapi last-last keje dia orang lain yang kena lap (i mean kena buat segala keje yang dia tinggalkan)
Paling tak suka immediate boss aku suka hasut staff sendiri buat keje bukan-bukan
Dan malangnye staff dia yang lelaki semua ikut cakap dia. 
Cam tak berakal pun ada aku rasa dorang nie.
Benda salah pun pulun nak follow juga.

Disebabkan aku tak tahan sangat nak bendung rasa tak suka aku dekat immediate boss sendiri
Aku luahkan juga kat sini. Aku tak tahu sampai bila nak jadi staff bawahan dia. 
Dan sampai bila aku perlu melawan bila apa yang dia buat aku tak suka sebab ianya salah.
Aku rindu boss-boss aku dulu. Walau garang tapi hati baik, tegas dan ada juga yg adil.
Tak hasut orang lain. Tak burukkan orang lain. Tak cuba jatuhkan orang lain.
Selalu ajar aku buat kerja dengan baik.
Walau kadang aku kena marah, tapi dorang still tunjuk contoh yang baik sebagai ketua. 

Aku selalu pandang immediate boss nie dengan pandangan yang kosong.Kosong giler.
Kadang aku cuma anggap dia seakan tunggul kering yang bila-bila masa akan reput.

Aku sering berdoa, suatu masa aku akan dapat immediate boss dan juga boss besar yang adil, tegas, baikhati, ada daya kepimpinan, telus ... dan bijak menangani masalah!


#nasib baik boss besar dah tukar dan boss besar yang baru nie sangat baik orangnye ;=)




CK :  Aku doakan immediate boss aku cepat naik pangkat ... supaya dia bukan lagi jadi boss aku. Amin. 

3 comments:

  1. Mmg tak best kalau x ngam dgn bos. Sakit jiwa raga. Nak kerja pun spoil mood. Sabo jela ye selagi boleh. Nak buat mcm mana...mereka bos.huhu

    ReplyDelete
  2. statement berani... tapi NN suke baca nie...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!