Thursday, August 1, 2013

IFTAR DI BUFFET RAMADAN BANGI GOLF CLUB

Assalamualaikum ...




Wah, kita dah di penghujung Ramadan. Aku rasa semua orang tak sabar dah nak balik kampung. Mesti time skang nie korang pulun tak hengat buat kueh raya, tukar duwet raya ... jalan-jalan shopping raya bla bla bla. Aku je tahun nie tak semangat nak sambut raya. Mana taknye, asyik keje je manjang. Penat tau ... nak fikir soal kueh raya pun tak mampu apatah lagi nak shopping raya. Raya dah tak berapa hari dah nie, kueh kat mak pun belum buat lagi. But Alhamdulillah ... zakat fitrah untuk aku dan mak ayah telah disettlekan ;=)

Aku nie update sehari cuti blogging berhari-hari. Sorry naik lorry yek .... busy bebenor! Ini pun curi time sat update citer. Asyik terperap dalam draft je, lelama berkulat! Iftar di Bangi Golf Ckub nie rasanya minggu lepasnye peristiwa kot. Makcik ingat-ingat lupa dah. Penghujung puasa nie lemau bebenor ghasenye. Banyak benda udeh lupe!

Rasa cam peristiwa last week kot. Si teman ajak join family dia berbuka puasa di Bangi Golf Club. Sejak dua menjak nie rajin plak aku terima pelawaan family dia. Yelah, dah nak jadi family sendiri ... kenalah ikut sama, proses suai kenai ngan adik bradik dia ;=) Walhal dah kenal, cuma tak pernah rapat je. 

Aku nak cerita pasal iftar nie cam takde idea plak. Korang layan gambar bleh? Cuma aku boleh cakap makanan kat sini banyak pilihan, sedaplah sangat....rege buffet dia cuma RM49.90 je untuk dewasa. Nasib baik si teman dah sponsor.


Menu yang paling best untuk tekak aku ... spagghetti. Super sedap. Kambing dia pun sedap .... pastu ada udang butter berempah ... pun sedap sangat! Satay dia aku tak makan ... tatau sedap ke dak.


Maggi goreng pun best. Cuma ayam percik dia tak best sangat. Telur separuh masak @ tiga suku pun ada. Aku tak makan. Perut dah penuh, walhal nafsu nak je makan telur tu. Sedapnyelah hai nampak ...


Okeh ... sila layan gambar! Letih la nak cerita panjang-panjang. Kan merapu plak. Cuma nak bagitahu, ramai giler orang layan buffet kat sini. Bab beratur nak ambil makanan leceh bebenor. Aku pi amek makanan lepas azan. Orang sibuk makan, aku sibuk pusing semua stall yang ada.


Bolehlah layan buffet kat sini lagi tahun depan .... memang best dan murah! Makanan pun ok!





CK : Tahun lepas asyik cerita masak sendiri ... tahun nie 3 kali je masak. Bagusnye anak omak! 

2 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!