Sunday, August 25, 2013

BERBUKA PUASA DENGAN CHICKEN CHOP MYDIN

Assalamualaikum ...


Hari ini aku sambung puasa 6 di bulan Syawal. In Shaa Allah, kalau habis hari ini aku ada lagi 2 hari nak habiskan puasa sunat nie. Kemudian baru buat puasa ganti. Aku dah macam terbalik, orang buat puasa ganti dulu sebab wajib, ini tak pi buat yang sunat dulu. Aish ... sapa ajaq?

Arini nie berbuka puasa dengan chicken chop mydin walaupun sebenarnya takde plan pun nak makan chicken chop. Dah nampak cam sedap je dok tayang ... apalagi kasi rembatlah satu bekas. Tak mahal pun dalam RM6.99. Eh, genap teruslah jadi RM7.00 ..... senang! Kat office aku kalau chicken chop nie rege RM8.00, kalau kat Selera Laman Perdana RM9.00 kot. Dah lupe. 

Walhal kat rumah tu ada je ikan kembung, sotong dan sayur semua ada dalam fridge. Namun apakan daya penyakit M tetiba mendatang. Nak-nak aku plak merajinkan diri pi office test print design kad yang aku buat. Kuar office pun dah jam 3pm ... pergi mydin ajelah walaupun sebenarnya lecehnye nak ke mydin Presint 15. Leceh sebab susah parking. Pastu yang menyampahnya ... sikap orang Malaysia nie, suka sangat nak dok menunggu kat tepi jalan depan lot-lot kedai tu walaupun tahu parking dah penuh, sah-sah jalan jadi sempit. Ko turunkan isteri beli barang, blah la pi cari parking. Jauh sket pun takpelah janji tak menyesakkan lalulintas. Aku rasa polis trafik tak pun penguatkuasa patut ambil tindakan kat pemandu-pemandu yang takda kesedaran sivik nie. Kompoun je dorang! Ingat senang dorang je, walhal menyusahkan ramai orang. Geram neh ... grrrrrr. Aku kalau pi mydin ngan si teman, aku suruh dia turunkan aku je ... pastu suruh dia blah cari parking. Dah siap membeli, aku call je suruh dia datang jemput depan mydin tu. Senang. 

Aku yang puasa nie 2 kali tawaf Presint 15 baru dapat parking. Itupun jauh dari mydin, parking depan Domino Pizza. Menapaklah patah balik ke mydin. Jauh jugalah. Tapi takpe ... biar diri sendiri susah daripada menyusahkan orang lain. Sampai aku perasan ada satu kereta tu parking betul-betul traffic light simpang empat dekat mydin ... jadi double parking plak tu. Itu belum campur yang parking atas siarkaki lagi. Nak senanglah katakan. Kalau dalam mydin tu boleh parking, semua berebut nak parking dalam mydin tu aku rasa. 

Masuk mydin, aku borong segala biskut, susu pekat, susu segar ... bajet nak buat cheesekut. Sekali cari cream cheese non-hado plak kat mydin nie. Aiyak! Spoil betullah. Terus aku cari barang dapur yang lain, beli ayam, sayur, mee segera, sausage ... dok pusing-pusing dalam mydin ternampak chicken chop yang siap dimasak tunggu dimakan. Eh, macam sedaplah pulak. Nak masak aku memang takda mood. Takde plan nak masak sangat pun. Bolehlah angkat satu chicken chop nie buat buka puasa, bisik hati kecil ini ;p. Try best ke idak ...lalu plak depan ayam BBQ mydin, terliur plak tengok ayam terkangkang tu. Tapi dah amek chicken chop ... so ayam BBQ tu next time la.


Chicken chop nie baru dimasak. Kalau tak puasa memang aku dah makan dalam kereta dah. Tapi disebabkan puasa, tunggu azan maghrib lah ye. Jap lagi boleh panaskan aje ayam nie. Buat air teh hijau tu satu jag, pastu melantaklah dengan sopan chicken chop nie. Terliur dah! Biasalah orang puasa nie tengok air putih kuar dari fridge pun dah rasa sedaplah sangat ;p

Okeylah aku nak get ready untuk berbuka puasa ... menyempat aje berblog! Sambil menyelam minum airlah katakan ... he he he ... happy reading ye!!




CK : Rasanya esok pun sambung puasa lagi sampai hujung minggu depan. Senang ....

2 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!